HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Köp, Sälj & Byt på Sveriges största 2-kanalforum!
 Säljes
 SONY G70 8" CRT projektor
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Hellspawn
Member

63 Posts

Posted - 2004/10/30 :  18:40:28  Show Profile Send Hellspawn a Private Message
Säljer världens bäst hemmbioprojektor, förutom SONYs G90. Upplösning 2000*2000, enorm contrast, alla LCD eller DLP kan slänga sig i väggen. Kan matas med den nya HD-dvd standarden utan problem. Bundlar med Lumagens Vison video processor så man kan koppla in alla källor med bästa kvalite. Slänger även med ett takstativ. Eventuellt kan en 8 meter lång SUPRA kabel bundlas med också. Har matat denna projektor med en Bladelius Gondul och har inte hittat något oavsett pris som kan matcha bilden.

Nypris 260.000kr + 10.000kr + 3500kr = 273500kr
Mitt pris 40.000kr 30000kr


Vill man ha den värsta hemmbion så är detta ett superkap.

Kontakta mig för mer info

fredrik.zetterstrom@pakom.se



Edited by - Hellspawn on 2005/01/24 15:26:44

mag
dom kallar oss mods

1587 Posts

Posted - 2004/12/20 :  16:48:13  Show Profile Send mag a Private Message
Har tyvärr inte möjlighet att köpa nu...men nån annan är kanske intresserad....

Var finns den ?, kan vara bra att veta ;)
Hur ser rören ut och timmar på dom ?




//Magnus

Born to lose -Live to win
Foto: www.geocities.com/fatalpath
Go to Top of Page

Hellspawn
Member

63 Posts

Posted - 2004/12/21 :  09:41:43  Show Profile Send Hellspawn a Private Message
Finns i stockholm, ca 3000timmar på rören, bara videotimmar. Bra skick på rören.
Go to Top of Page

Hinken74
Member

1102 Posts

Posted - 2004/12/29 :  15:20:42  Show Profile Send Hinken74 a Private Message
Inga wear alls? Är den vätskekyld? Vad väger den.....?

Mvh/Henrik
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Mitt system:
Von Schveikert db99,
Audio aero capitole Prestige SACD SE
Octave V70 samt strömrenare från Agile

Go to Top of Page

Hellspawn
Member

63 Posts

Posted - 2005/01/04 :  12:52:53  Show Profile Send Hellspawn a Private Message
Den väger runt 80kg, inte vätskekyld (tror jag?) samt lite wear som man kan se om man verkligen letar efter det under vissa scener under vissa omständigheter, kan dock vara kalibreringsfråga iofs.
Go to Top of Page

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2005/01/07 :  16:56:43  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message
G70 har max upplösning på 1700 x 1200 enligt crtcinema.com specifikationer. Många CRT projektorer anger en väldigt hög upplösning vilket avser den upplösning man har internt, men rent praktiskt på duk ligger upplösningen betydligt lägre. Vissa säger OK till 1080 på 8" rör andra säger att det inte räcker, och den allmäna inställningen är att man bör han 9" rör.

Men det gör inte projektorn sämre, väldigt bra projektor.

Angående rören är det enda raka att plocka bort linserna och fotografera själva röret, och sedan publicera bilderna så finns inga som helst tveksamheter om wear eller kalibreringsfråga (det stämmer bra att kalibrering, speciellt fokus på blått rör kan ge genomen som liknar wear, det har jag själv råkat ut för).


/Jonas


Hemma hos mig | Klubbmästare för HiFi Norr - Kontakta mig för mer information.
Go to Top of Page

Hellspawn
Member

63 Posts

Posted - 2005/01/17 :  11:10:40  Show Profile Send Hellspawn a Private Message
Manualen specar 2000*2000 i upplösning, om jag inte missminner mig helt. Vet inte hur man plockar isär projektor så det tänker jag nog inte göra.
Go to Top of Page

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2005/01/24 :  10:52:50  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message
Att demontera linserna är en väldigt basic grej som inte rubbar inställningar osv, och de lossas med några få skruvar per lins framifrån.

Den specade upplösningen är intern upplösning, vilken är hög på alla crt-projektorer oavsett märke/modell.

/Jonas


Hemma hos mig | Klubbmästare för HiFi Norr - Kontakta mig för mer information.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.27 sekunder. Snitz Forums 2000