Author |
Topic |
Zalve
Nerikes Audiofiler
18938 Posts |
Posted - 2004/11/02 : 05:09:02
|
Bommade säkert en massa kategorier.
Vi kanske skulle ha ställt upp 20 "vanliga" kategorier ?!?!
Svensk VokalJazz: Jeanette Lindström - Featers Övrig VokalJazz: Kari Bremnes - SVarte Björn Kvinnlig Jazz: Diana Krall - All for you Kvinnlig Jazz(Contemporary): Patricia Barber - Night Club Intrumental Fuison: Koinonia - Koinonia Acapella: Take 6 - Take 6 Gospel(Black): Rev. Milton Brunson & Thompson Community Singers- Available to You Gospel(Contemporary):Kirk Franklin - The Nu Nation Project Gospel(kvinnlig):Mavis Staples - Spirituals & Gospel, Dedicated to Mahalia Jackson Svensk Kvinna.Pop.Solo: Lisa Nilsson - Himlen runt hörnet Kvinna.Pop.Solo:Annie Lennox - Bare Övrig Pop.Solo: M.Jacksson - Thriller Övrig Pop.Basist.gått.Solo: Sting - Ten Summoner's Tales Övrig Pop.Trummis.gått.Solo: Phil Collins - Face Value Övrig Pop.Gitarrist.gått.Solo: Per Gessle - Mazarin Övrig Pop.sångare.gått.Solo: Robbie Willams - Sing When You're Winning Västkust.kärleksballader: Chicago - 17 pop.kärleksballader: Whiteny Houston - Whitney 2 Västkust: Toto -Seventh one "Mkt bättre västkust än Toto-rock": - Jay Graydon - Airplane for the planet. 80tals Heavy Metal: Iron Maiden - Number of the Beast 80tals Heavy Metal(Swe):Europe - The Final Countdown 80tals Synth: Depeche Mode - SOme great Reward 80tals Synth(Swe): PAGE - Page Italia-Dicso: Baltimore - TarZan boy |
"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd" |
Edited by - Zalve on 2004/11/02 05:12:10 |
|
|
sisko
Member
202 Posts |
Posted - 2004/11/02 : 08:08:38
|
Öh... Zalve vad är det för skillnad på:
quote: Kvinnlig Jazz: Diana Krall - All for you Kvinnlig Jazz(Contemporary): Patricia Barber - Night Club
Contemporary betyder nutida, samtida eller modern och båda donnorna är väl nutida och ingen av dem kan väl beskyllas för att vara speciellt moderna.
Jag vet att jag är en petimeter nu men jag förstår inte riktigt hur du tänker. |
|
|
Harman
Member
721 Posts |
Posted - 2004/11/02 : 11:46:30
|
Zalve.. Gillar dina kategorier starkt... mycket pop blir det :)
Svensk Kvinna.Pop.Solo: Lisa Nilsson - Himlen runt hörnet Kvinna.Pop.Solo:Annie Lennox - Bare Övrig Pop.Solo: M.Jacksson - Thriller Övrig Pop.Basist.gått.Solo: Sting - Ten Summoner's Tales Övrig Pop.Trummis.gått.Solo: Phil Collins - Face Value Övrig Pop.Gitarrist.gått.Solo: Per Gessle - Mazarin Övrig Pop.sångare.gått.Solo: Robbie Willams - Sing When You're Winning
Mvh Dan |
*Iron Maiden* |
|
|
LeoArietis
Member
1953 Posts |
Posted - 2004/11/02 : 15:11:29
|
Västkust: Michael Ruff "Band" (skivan knäcker och är en hifi-mässig pärla!) Syntpop: Alpha Ville "Forever Young" Rockopera: Hair, The Wall, Jesus Christ superstar Electronica: Vangelis "1492" Grunge: Nirvana "Nevermind"
Till vilken genere hör Pink Floyds "Dark Side of the Moon"? |
Min anläggning: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=30125 |
|
|
Zalve
Nerikes Audiofiler
18938 Posts |
Posted - 2004/11/03 : 05:58:28
|
sisko. Nog kallar jag P.B's "Verse" för modern och nyskapande Jazz. Om det nu inte stämmer helt med översättningen av Contemporary så må det vara.
För jag kan inte se att damerna skulle vara i samma "fack" inom Jazz. |
"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd" |
|
|
sisko
Member
202 Posts |
Posted - 2004/11/03 : 09:16:04
|
Zalve: OK då förstår jag vad du menar tack!
Lite tillägg==>
Bästa rock: Sticky fingers, Rolling stones Bästa dub: East of the river nile, Augustus Pablo Bästa låtskrivare: Jimmy Webb Bästa pop: Rubber soul, the Beatles Bästa soul: Innervisions, Stevie Wonder Bästa svenskt: Kan inte komma på nåt möjligen Vega från Hudik deras Shake up your soul är kanonbra Bästa americana: Wrecking ball, Emmylou Harris Bästa jazz: A love supreme, John Coltrane Bästa sångerska, mycket svårt Aretha Franklin är svårslagen men på 60-talet var Dionne Warwick en riktigt sval Bacharachdonna. Bästa sångare, hmm Elvis Presley måste det bli Bästa gitarrist: Duane Allman utan tvekan Bästa singer/songwriter: Tim Hardin Bästa moderna band: Det finns många som håller hög klass men mina favoriter blir Yo La Tengo Bästa politiska skiva: Winter in America, Gil Scott-Heron / Brian Jackson Bästa klassiska kompositör: har ger jag upp
Lustigt är att fast dagens musik håller en väldigt jämn och hög kvalitet lyckas den sällan slå den äldre musiken på fingrarna. Varför då? Ingen aning, men jag tror att de verkligt populära ackordföljderna/melodierna redan har använts för många gånger så att ytterligare en upprepning hur än bra den än är, aldrig upplevs lika bra.
Undantaget är hip-hop och metal som fortfarande känns någorlunda fräscht. |
Edited by - sisko on 2004/11/03 09:47:06 |
|
|
Klenkar
Member
1157 Posts |
Posted - 2004/11/03 : 09:28:05
|
Svensk, postsensuell, prefuturell, samtidasexuell, stränginstrumentbaseradpoprockfolk. Måste vara han från LKPG, gitarrguden och superpoeten (alltså jättebra fast han ligger en kvartston fel, hela tiden) Lars någonting, fan minns inte....... dd |
...at the gates of hell I will swing my sword, converting the souls of the non-believers... |
|
|
edison
N.A.udiophile
2529 Posts |
Posted - 2004/11/04 : 01:02:12
|
...Winnerbäck kanske...?
Har tyvärr missat den mannen nästan helt...men såg på TV en del av en konsert (i NRKP tror jag den var) och det var BRA som...!!! ;-) |
SACD/DVD-Audio: Pioneer DV-575A / CD: Sony CDP-X3000ES / LP: H/K T60 & Ortofon OM40 > Vincent RIAA > ACURUS Line Pre L10 > slutsteg ACURUS A100 > > Högtalare: 'Projektbygge' "The Pretender", en stativare m Seas Excel 5" & SS 2905/9300 (Vilande: en fn trasig Edison60, samt högt.bygge med Seas Excel 8" (pappkon) & Scanspeak D9300) Nystartat bygge: SEAS 25F-EW bas + Scanspeak D2905/9300 diskant. Sluten låda på 33 liter, vilken skall bli aperiodiskt dämpad. |
|
|
Mad
Member
126 Posts |
Posted - 2004/11/04 : 13:28:31
|
HipHop: Immortal Technique - Revolutionary I och II |
|
|
Lateralus
Starting Member
7 Posts |
Posted - 2004/11/05 : 18:55:55
|
ta och köp skivan Lateralus med tool.. den e grym.
Sen rekommenderar jag in flames om du gillar hårdrock..
|
=) |
|
|
Harman
Member
721 Posts |
Posted - 2004/11/06 : 12:45:13
|
Hej ett par till... Synth: Depeche Mode: Songs of faith and devotion Synth pop: Pet shop boys: Discography
Mvh Dan |
*Iron Maiden* |
|
|
Zalve
Nerikes Audiofiler
18938 Posts |
Posted - 2004/11/06 : 15:02:30
|
instämmer Harman. (till båda)
Har för många PSB plattor för att ens komma ihåg att ta med dem. |
|
|
LeoArietis
Member
1953 Posts |
|
Topic |
|