HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Nybörjare - NAD L53 + vad?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

silvr
Starting Member

36 Posts

Posted - 2004/10/25 :  00:07:10  Show Profile Send silvr a Private Message
Hejsan. Jag har läst här på forumet ett tag men inte skrivit något. Vet inte om jag har något att tillföra nu heller - men fråga och utnyttja er andra kan man ju :)

Läget är detta, här hemma har vi numera ingen som helst musikåtergivningsförmåga utöver mp3:or spelade på en tio år gammal stereo med en trasig vänsterkanal, och en troligtvis sprucken Sony-högtalare från en midistereo prisklass 2000. Jag och sambon söker således förbättring ;) Köpte nyligen en bärbar Argon-spelare från Hifiklubben men något mer stationärt vore önskvärt :)

Vi har en budget på max 10 000 kr för detta, så det blir inget high-end direkt. Jag har nästan bestämt mig för NAD L53 DVD-Receiver som Hifiklubben får in i mitten av november. NAD är ju ändå NAD som säljaren sa. Jag är medveten om att jag antagligen kunde få bättre ljudmässig prestanda ur Cambridge A300 med tillhörande CD-spelare, men med tanke på dels att jag gärna tar DVD-funktionen som bonus, och att sambon kräver radio-del ser jag inte mycket till val. Detta kanske diskvalificerar oss från HIFI-forum men så ligger det till ;) Med en begränsad student-budget får man ju acceptera brutala kompromisser.

Frågan är nu, vilka högtalare kan man tänka sig till denna all-i-ett-produkt? Hifiklubben verkar sälja den tillsammans med Dali Concept 1, Dalis minsta stativare. Jag är dock mer inriktad på B&W DM601 S3, vad tros om det? Ligger den i ungefär rätt klass eller kräver den en bättre förstärkare?

Ge gärna förslag på helt andra lösningar i samma prisklass. Låt mig bara påpeka att jag i stort sett bara har möjlighet att provlyssna produkter på Hifiklubben, så möjligheterna är något begränsade.

Edited by - silvr on 2004/10/25 00:08:22

jhnmn
Member

230 Posts

Posted - 2004/10/25 :  02:46:04  Show Profile Send jhnmn a Private Message
Hej och välkommen

Om du inte bor allt för avigt till i vårt avlånga land så håll ett öga på vad som cirkulerar på diverse begagnat-sidor. Just B&W och NAD är ju märken som är ganska vanligt förekommande, går säkert att göra ett kap om man bara har lite tålamod..

Med 10k att röra sig med på begagnatmarknaden kan man få ihop riktigt bra saker.. För att inte tala om vad man kan få om man bygger själv



MVH
Johan - också student.


EDIT:
glömde ett länktips --> www.hifimagasinet.com

Edited by - jhnmn on 2004/10/25 02:47:08
Go to Top of Page

silvr
Starting Member

36 Posts

Posted - 2004/10/25 :  02:58:42  Show Profile Send silvr a Private Message
Ja jag bor i Växjö, så jag kan besöka både andra hifibutiker, i viss mån, och kanske begagnadsäljare, men jag skulle föredra hifiklubben. Vill inhandla grejer rätt snabbt nämligen så begagnat känns inte så aktuellt. Behöver musik som stämningshöjare nu när mörkret faller över oss.. fy för hösten.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.33 sekunder. Snitz Forums 2000