Author |
Topic |
|
SebastianG
Member
432 Posts |
Posted - 2004/10/20 : 21:53:03
|
- Ja, det verkar vara frågan! Tycker själv att det är bra att det finns en sökfunktion, men den går ack så segt!!! Dessutom tror jag att forumet skulle bli ganska tomt efter ett tag, när alla trådar uttömts... Eller vad tror ni? Såg inte så många uppmaningar till sökfunktionen när kabeltråden drogs igång heller! Upp till debatt nu!
Mvh Sebastian
|
"Still confused, but now on a higher level…"
Flyfisherman |
|
Harman
Member
721 Posts |
Posted - 2004/10/20 : 22:06:30
|
Jag tycker att det är trevligare att inte hänvisa till "sökfunktionen" och som du säger det skulle bli ganska tyst här till slut. Det är dock så att man ibland inte har tid att skriva och då kanske en hänvisning till sökfunktionen är bättre än inget svar alls....?
Mvh Dan |
*Iron Maiden* |
|
|
Mikaell
Member
1046 Posts |
Posted - 2004/10/20 : 22:10:27
|
Är det inte så att det kommer nytt "folk" hela tiden till HF.nu som förhoppningsvis har lite nya ideér och tankar och framförallt kunskap. De ska väl få säga sitt i trådarna, eller?
/Mikaell. |
|
|
Bubben
Member
1032 Posts |
Posted - 2004/10/20 : 22:51:29
|
Men det hindrar väl inte att man tar upp det i en gammal tråd? |
"-Kvantitet är oväsentligt utan kvalitet." |
|
|
mangew
Semesterfirare
2297 Posts |
Posted - 2004/10/20 : 22:57:07
|
Jag tycker det är väl enkelt att så fort en fråga ställs hänvisa till sökfunktioner. Visst söker jag ofta, säkert flera gånger per dag då man har någon fundering. Men ibland har man en fråga, möjligt närbesläktad med andra, men man vill ha svar på just sin fråga.
Jag uppskattar svar av folk som verkligen har vettiga svar att ge då jag har någon fundering, försöker själv svara så ofta jag kan om någon ställer frågor jag anser mig ha erfarenhet att svara på.
Forumet blir snabbt idefattigt och mest en massa meningslösa subjektiva disskussioner om man inte gång efter annan får frågan ställd på forumet att "vilken CD för 10 000:- är bäst?", som exempel.
ps. vilken cd som är bäst är givetvis subjektiv, men man kan åteminstone få exempel. ds. |
*** Luleå Hockey *** *** Manisk flugfiskare *** *** Driver MW sportfiske ***
|
Edited by - mangew on 2004/10/20 22:59:27 |
|
|
HJ
Member
799 Posts |
Posted - 2004/10/20 : 23:01:43
|
Att ta upp det i en gammal tråd är väl inte alltid möjligt eftersom tråden kan vara arkiverad.
Dessutom är sökfunktionen ett under av slöhet som alltsom oftast drabbas av felmeddelande. Släpp fram nya och nygamla tankar.
Från en relativt ny medlem.
Mvh /HJ |
"So here I am once more..."
|
|
|
Zalve
Nerikes Audiofiler
18938 Posts |
Posted - 2004/10/20 : 23:24:43
|
En gammal tråd behöver inte vara arkiverad, men ganska troigt om den är GAMMAL.
Ämnen som återkommer varje månad, borde kunna kollas i arkivet. Frågor som inte är SÅ frekventa, där kan amn väl skapa en ny... Det går ju att skapa en ny även om ämnet nyligen varit uppe,,, Men risken att få "Sök i arkivet" är nog bra mycket större då... |
"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd" |
|
|
filkingian
Member
716 Posts |
Posted - 2004/10/21 : 00:54:07
|
Brukar själv söka först och fråga sen...men det är inte alltid som man får hela svaret i gamla trådar. Då är det bra att man kan få en viss komplettering i en ny tråd. |
This space intentionally left blank.™ |
|
|
Gaffa
fd. Mabuse
1455 Posts |
|
Bravo
Member
5320 Posts |
Posted - 2004/10/21 : 15:16:04
|
Det hela komplettarar väl varandra, det finns mycket nyttigt äldre material, men man kan vilja ha nya fräscha synpunkter också. |
Bravo |
|
|
|
Topic |
|