HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 kabelanhängarna o kabetskeptiker träff?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

matså
Semesterfirare

2705 Posts

Posted - 2004/10/18 :  19:27:27  Show Profile Send matså a Private Message
Nu babblas det mycket om kablar påverkar särskilt mycket, om Nordost Valhalla gör så mycket skillnad mot en EKK. Nordost spray är rena inbillning andra säger att ljudet blev märkbart bättre. Varför gör ingen av er slag i saken o samla ihop både skeptiker och anhängare på en trevlig träff där ni kan testa diskutera. Det hade varit bäst att ni testade hos någon som har ett mycket bra och högupplöst anläggning som Pac eller Jorma (för det har de väl?) eller någon annan. NÅgon kunde ta med mätgrejor någon kunde ta med dyrkablar osv osv. Ni hade gått igenom testerna noga så att ingen kan komma och säga senare att " jamen inte så konstigt, det var bara för att ni råkade se NOrdostmärket" eller "oj ni hörde ingen skillnad, nja kan ju bero på att vår frys är gammal och att kärringen är sur"

Kanske detta hade kunnat blitt en trevlig träff där många foton tages, men det kanske är en fånig ide av dumme Mats

Min fotosida på flickr

Leif B
Member

1491 Posts

Posted - 2004/10/18 :  19:44:10  Show Profile Send Leif B a Private Message
Mycket intressant.
Jag skulle åka långt för detta om det blir något av.
Skulle ge 100 ggr mer än en mässa.

mvh Leif B

Edited by - Leif B on 2004/10/18 19:46:16
Go to Top of Page

matså
Semesterfirare

2705 Posts

Posted - 2004/10/18 :  22:35:08  Show Profile Send matså a Private Message
Tyvärr så blir det nog inte av, istället så blir det ännu mer tjafsande och allt går runt i en cirkel eller hamstersnurra.

Min fotosida på flickr
Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2004/10/18 :  23:37:06  Show Profile Send Bravo a Private Message
Inget fel på tanken "matså", det vore intressant.

Bravo
Go to Top of Page

Creative Audio
Member

2547 Posts

Posted - 2004/10/18 :  23:47:14  Show Profile  Visit Creative Audio's Homepage Send Creative Audio a Private Message
Kanon Matså; jag är med !! Passande datum och ort ??!!

++ äger och driver Creative Audio++
++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++


http://www.creative-audio.se
Go to Top of Page

Blue
Member

2120 Posts

Posted - 2004/10/19 :  00:03:46  Show Profile Send Blue a Private Message
"Tyvärr så blir det nog inte av, istället så blir det ännu mer tjafsande och allt går runt i en cirkel eller hamstersnurra."

Tyvärr så tror jag väl inte ens att en sådan tillställning på något sätt hade lyckats sätta stopp på den där tröttsamma hamstersnurran.

Ett kungarike för en vevgrammofon.
Go to Top of Page

palm
Member

371 Posts

Posted - 2004/10/19 :  00:20:41  Show Profile Send palm a Private Message
Inte lika mycket intresse för denna tråden men jag är helt klart på Vore kul att testa lite samt diskutera man mot man istellet för att hela tiden missförstå varandra

MVH Fredrik Palm

Palm
Go to Top of Page

Gerhard46
Ej medlem längre

525 Posts

Posted - 2004/10/19 :  00:33:52  Show Profile Send Gerhard46 a Private Message
Låter som en bra idé! Det har tagits upp förr men då har intresset varit svalt. Nu tycks det vara annorlunda, kul!


Go to Top of Page

matså
Semesterfirare

2705 Posts

Posted - 2004/10/19 :  07:01:50  Show Profile Send matså a Private Message
Hm, jag hade gärna haft träffen. Men det måste vara någon som har ett högupplöst system (ett jäkligt bra system på skånska), det får vara framåt vårkanten så att allt kan förbereda sig. De kanditater som passar bäst in är Timbre o Jorma, tänkte på dyrsnokarna gör ju inget till i ett vanlig enkel anläggning precis. Men jag tror att de är väldigt skeptiska till en sådan träff. Men som sagt förberedelserna är viktiga så att inte någon kommer och säge "amen det är ju inte så konstigt..."

Hade Timbre varit med eller Zalve så hade det blivit fin fina foton.

Min fotosida på flickr
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2004/10/19 :  08:24:40  Show Profile Send matte76 a Private Message
Ha det i Malmö eller Skåne så är jag med! Jag tillhör dem som är övertygad om kablars inverkan...

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

Calle G
Member

521 Posts

Posted - 2004/10/19 :  11:45:02  Show Profile Send Calle G a Private Message
Är ni i Stockholm så är jag gärna med, inte för att jag tycker varken det ena eller det andra utan för att bli övertygad i någon riktning :) Och så skulle det ju vara jättekul.
Go to Top of Page

Harman
Member

721 Posts

Posted - 2004/10/19 :  11:54:37  Show Profile Send Harman a Private Message
Låter som ett mycket intressant förslag....
Vore kul att se om man verkligen hör skillnad.

Mvh Dan

*Iron Maiden*
Go to Top of Page

matså
Semesterfirare

2705 Posts

Posted - 2004/10/19 :  13:59:03  Show Profile Send matså a Private Message
Men om träffen skulle bli av, så skulle jag önska att jag slapp läsa kommentarer som " Ha ha ni är kassa vi är bäst osv". Ni vet sådana inlägg som bara är ute efter att håna och förlöjliga folk (mobbing tror jag det kallas)

Min fotosida på flickr
Go to Top of Page

Harman
Member

721 Posts

Posted - 2004/10/19 :  14:10:59  Show Profile Send Harman a Private Message
matså,
Jag tror bättre än så om detta forum de allra flesta som skriver här verkar vettiga och trevliga....
Själv har jag svårt att tro att man alltid skulle föredra en dyrare kabel. Tror att individuel smak är viktig...Men jag bara tror...vore kul att "veta" efter en sådan träff

Mvh Dan

*Iron Maiden*
Go to Top of Page

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2004/10/19 :  14:14:58  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message
Har jag möjlighet så kommer jag på en sådan träff direkt.
(det fanns en orsak till att jag startade "KABELTRÅDEN")

"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer-
controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout,
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2004/10/19 :  19:17:44  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
Jag skulle kunna tänka mig att ha en sådan träff , systemet borde räcka mer än val för att hitta kabel skillnader. Men man får inte vara för många bara , det blir gärna virrigt om man ska hålla på att byta plats hela tiden

Ha det bäst
J

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Hajfi
Member

531 Posts

Posted - 2004/10/19 :  19:29:31  Show Profile Send Hajfi a Private Message
Jag är gärna med på en sådan träff. Har själv blindtestat kablar många gånger bl.a. med hjälp av min fru och är övertygad om kablars inflytande på ljudet. Att systemet man använder vid en sådan test skall vara mycket högupplöst tror jag är mycket viktigt.

Stereotypen
Go to Top of Page

Joav
Member

233 Posts

Posted - 2004/10/19 :  20:24:38  Show Profile Send Joav a Private Message
Jag är gärna med...
Jag kan inte så mycket om hifi och är mycket intreserad att lära mig

Jag lär mig av att ställa dumma frågor
Gör din Streo glad spela "Riltons vänner" www.riltonsvanner.com
Go to Top of Page

Mikaell
Member

1046 Posts

Posted - 2004/10/19 :  22:49:05  Show Profile Send Mikaell a Private Message
Här är en till som gärna ställer in sig i intresseledet.

/Mikaell.
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2004/10/19 :  23:42:30  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
Jag skulle nog klassa anläggning som "högupplöst" o jag anordnar gärna nått lite längre fram. Men som jag skrev innan att det får inte bli som en vanlig träff med en massa folk o spring. Max 4 st förutom mig som kan vara kabelbytare.

Dom som kommer får även ta med sig kablar för mina är inga "dyrkablar". Fast jag kan nog låna hem.


Ha det bäst
Johan

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

matså
Semesterfirare

2705 Posts

Posted - 2004/10/20 :  07:16:43  Show Profile Send matså a Private Message
Det behöver ju inte vara en träff utan vi kan ju försöka ordna träffar runt om i landet så att fler får komma till tals. Herr Ormen har rätt att det räcker med fyra stycken per träff annars kan det bli förvirrat.

Mats kanske med Sword snart.

Min fotosida på flickr
Go to Top of Page

Loopen
Member

621 Posts

Posted - 2004/10/20 :  08:00:46  Show Profile Send Loopen a Private Message
Kul grej och det är klart man är med under förutsättning att det blir en träff runt Göteborg.....

Loopen med en Sword
Go to Top of Page

Mikaell
Member

1046 Posts

Posted - 2004/10/20 :  08:25:20  Show Profile Send Mikaell a Private Message
I närheten av GBG hade vart kalas.
-Borås..
/Mikaell.
Go to Top of Page

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2004/10/20 :  10:59:34  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message
Någon får ta och styra upp det här i norra sverige också, skulle vara mycket intresserad av en sådan tillställning, någonstans i området kring Skellefteå.

/Jonas


Hemma hos mig | Klubbmästare för HiFi Norr - Kontakta mig för mer information.
Go to Top of Page

micke76
Member

454 Posts

Posted - 2004/10/20 :  13:22:49  Show Profile  Visit micke76's Homepage Send micke76 a Private Message
Hej Euphonic, är med på en träff i skellefteå

fler fler som vill testa kablar?
mvh
micke
Go to Top of Page

Per Berger
Member

563 Posts

Posted - 2004/10/20 :  14:06:53  Show Profile  Visit Per Berger's Homepage Send Per Berger a Private Message
Om det blir ngt runt Götet kan jag tänka mig att haka på, har dock inget exotiskt att ta med mig, bara mina två öron och ett öppet sinne...

/P
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.69 sekunder. Snitz Forums 2000