HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Thor och Sonus Faber Concerto?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2004/10/18 :  01:32:25  Show Profile Send Bravo a Private Message
Är det någon av deltagarna på Forumet som hört kombinationen Thor och SF Concerto och kan ge några omdömen?

Tackar på förhand.
Bravo

Bravo

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7949 Posts

Posted - 2004/10/18 :  10:29:11  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message
När jag jämförde Concerto med Electa Amator så upplevde jag Concerto som lite mörkare i klangen.
Jag tror Thor kan passa mycket bra.
Jag lyssnade för några dagar sedan till en kombination med Thor, cd-spelare från Copland och System Audio SA2K. Den högtalaren kan tänkas påminna lite om Concerto i klangen, mjukt ljud och en liten dragning åt det mörka.
Det lät himmelskt, det bästa jag hört på länge.
Ta detta för vad det är värt. Inget, förmodligen, men det är ju alltid roligt att få svar.

"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker"
Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2004/10/18 :  11:50:15  Show Profile Send Bravo a Private Message
Jag misstänker det också Björn-Ola att de passar bra, men det är alltid intressant om man kan samla lite erfarenhet från de som vet mera.
Det jag hört hitills av Advantage har inte imponerat, måste ha varit tråkiga omständigheter men denna integrerade förstärkare låter ovanligt mycket för sina pengar. I jämförelse med dyrare och separata för- och slut- steg så stämmer det intryck som jag haft förut, fast i mycket mindre grad än tidigare, av något litet uddlöst och grått i framförandet. Vi pratar dock här om små nyanser och till priset tycker jag att verkar vara en fantastisk förstärkare med rejäla resurser, luftighet och transparens och grepp om ljudbilden som är synnerligen trevlig.

Bravo
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.39 sekunder. Snitz Forums 2000