HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Filterberäkningsprogram?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

kentkreitler
Member

654 Posts

Posted - 2004/10/17 :  20:11:31  Show Profile Send kentkreitler a Private Message
Nån som vet nåt bra?

Almost cut my hair

asto
Member of Nerikes Audiofiler

2011 Posts

Posted - 2004/10/18 :  08:44:51  Show Profile Send asto a Private Message
Lspcad verkar många använda. Även jag, fast jag är nybörjare i filter konstruktion. Väldigt roligt att jobba med det programmet också.

Men ett mätsystem är nästan ett måste för att få ett optimalt resultat......
Go to Top of Page

Dahlberg
Mästar-Harry 2005

4211 Posts

Posted - 2004/10/18 :  09:08:59  Show Profile  Visit Dahlberg's Homepage Send Dahlberg a Private Message
och då är det ju bra att det finns med till lspcad'en, justMLS heter det, ett litet programtillägg. Loudspeakerlab är ett annat Svenskt program som har tonvikten lite mer lagd på mätning men skall fixa det mesta i övrigt också. Har faktiskt aldrig använt simuleringsdelen i det programmet trots att jag köpte det för nåt år sedan

Driver Dahlberg Audio Design. Återfinns som "DahlbergAudio" och på www.dahlbergaudiodesign.se
Go to Top of Page

celef
sirap i datorn

2422 Posts

Posted - 2004/10/18 :  12:12:14  Show Profile Send celef a Private Message
de äldre llab'barna fungerar lite trögt tycker jag, hur den nya funkar vet jag ej

lspcad fungerar hur smidigt som helst, även den mycket enkla men otroligt välfungerande mätdelen (justmls)

nya lspcad ser mkt lovande ut, brutalt mkt mer flexibelt, baksidan är att man måste lära om sig metodiken

en gammal favorit är netcalc! begränsningar kan många ggr vara till fördel