Author |
Topic |
|
Basil
Starting Member
19 Posts |
Posted - 2004/10/16 : 18:03:55
|
Hej Lige for at være sikker og så jeg ikke ødelægger noget.
Nu vil jeg som sagt kun bruge RCA-stik og phonobøsning i forbindelse med Icepowermodulet.
Og når der står følgende i manualen: Unbalanced input can be set applying a short between Vi-(negative input)and AGND(input gnd).
Så er det vel korrekt, at for at terminere det i forhold til ovenstående, så kortsluttes/forbindes Vi- og AGND med hinanden og forbindes til gnd/stel på phonobøsningen og V+ bruges så som + signal ind?
Hvis jeg ikke havde læst Icepowermanualen ville jeg umiddelbart have forbundet AGND til Phonobøsningens stel/gnd og så V+ til signal ind, men det er jo jævnfør ovenstående forkert...
Takker for et informativt og meget aktivt forum. Mvh Basil.
|
|
jan
Hög Fidelitet
701 Posts |
Posted - 2004/10/16 : 18:24:49
|
I princippet er alt hvad du skriver korrekt, men de 2 ben du kortslutter (altså ben 1 stel og ben 3 - (inverted) skal forbindes til stel/minus på phonobøsningen.
Det ser sådan ud (tallene referer til de små tal på bøsning og XLR-stik): 1 - X: Xternal skærm forbindes med R 2 - L: Line + til phono center (signal) 3 - R: Return - forbindes med X - og så til phono stel
|
Jan Nielsen http://www.pladespilleren.dk
|
|
|
UrSv
Member
2786 Posts |
Posted - 2004/10/16 : 19:48:30
|
Som jan beskriver det är en bra lösning om det är med omodifierbar utrustning du driver din ICE-Power. Annars är det ju ännu bättre om du kan modda utgången på ditt befintliga försteg så att du "driver" både plus och minus med samma impedans. Referens i sammanhanget kan ju vara 2.4 i:
http://www.jensen-transformers.com/an/an003.pdf |
|
|
Basil
Starting Member
19 Posts |
Posted - 2004/10/17 : 16:15:32
|
Mange tak for svarene.
Hvis jeg vil, så kan jeg da godt køre balanceret, men jeg foretrækker brug af bl.a Duelunds RCA-stik,bøsninger og kabler, da disse ikke "sovser" lyden til som de gængse XLR-stik jo gør p.g.a overdreven brug af metal og plastik. Et alternativ er selvfølgelig at lave XLR stikkene selv, men lad os nu se...
Mvh Basil. |
|
|
jan
Hög Fidelitet
701 Posts |
Posted - 2004/10/17 : 23:33:29
|
Umiddelbart vil jeg nu nok tro du vinder mere ved at anvende de "fæle" XLR med lidt plastik i end Duelunds uden balance. Opkobling og stelveje betyder ofte mere end selve kablet.
Under alle omstændigheder sidder der jo en masse plastik i ICE-power forstærkeren (også i bøsningerne) og hvad angår den såkaldte "digital-teknologi" er det nok snarere her du finder det svage led (jeg hælder mere til rør eller klasse A).
Som en ægte kætter kan jeg da lige tilføje, at jeg har et af disse super duelundkabler men med Silver Bullet Plugs! - altså masser af plastik. På trods af dette spiller det faktisk helt OK.
|
Jan Nielsen http://www.pladespilleren.dk
|
|
|
Duelund Coherent Audio
Starting Member
28 Posts |
Posted - 2004/10/21 : 11:19:01
|
Jan: Som en ægte kætter kan jeg da lige tilføje, at jeg har et af disse super duelundkabler men med Silver Bullet Plugs! - altså masser af plastik. På trods af dette spiller det faktisk helt OK.
Frederik: Kære Hr. Nielsen
Den kan vist ikke gå uden kommentar...
De test vi har lavet med bulletplugs på vores kabler, har givet virkelig dårlige resultater.
Selvfølgelig glad for du bruger kablerne, men hele ideen forsvinder med bulletplugs i enden.
Nogle nye besøgsartikler på vej på hjemmesiden?
|
Med venlig hilsen Frederik Carøe Synkront? Hvorfor ikke? Duelund Coherent Audio |
Edited by - Duelund Coherent Audio on 2004/10/21 11:19:22 |
|
|
|
Topic |
|