HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Kan inte bestämma mig (Högtalare)
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Monster
Member

268 Posts

Posted - 2004/10/12 :  08:20:20  Show Profile Send Monster a Private Message
Hej,

Jag sitter fast i vilken/a högtalare som ska ingå i min sk anläggning.

Jag var tvungen att sälja minna Magnepan 1.6 pga av en liten kille som är i gå stadiet.

Mina funderingar ligger i att skaffa ett par beg Martin Logan men det verkar vara hårdvaluta på dessa högtalare.

Sedan (har inte hört dessa) sneglar jag mot Amhion (vet inte stavningen) och deras största mod.

Nu står jag helt handfallen och vet inte vad jag ska börja.

Min H/W består av Unico Pre och DM. CD Nad Silver 500.

Vad rekomenderas i 20.000kr klassen (begagnade)

Mvh
JOnas

Edited by - Monster on 2004/10/12 08:21:26

Micke Y
100.000-klubben

7709 Posts

Posted - 2004/10/12 :  10:03:02  Show Profile Send Micke Y a Private Message
Nä, behåll högtalarna och satsa en svår tid på att lära din som att ungås med stereon. Det kommer du ju behöva göra i alla fall, eller hur?
När jag hade barn i den åldern så hade jag stativare som jag fick sätta fast lite hårdare samt vara som en hök på sonen så att han lärde sig att där är det inte bra att ställa sig.

Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

Roq
RödaTråden Vinnare

2892 Posts

Posted - 2004/10/12 :  10:32:15  Show Profile Send Roq a Private Message
Micke_Y: Jag förstår det som om Monster redan sålt högtalarna? Annars håller jag med dig om att man inte behöver springa och sälja grejer p.g.a att barnen börjar röra på sig - jag har det likadant hemma.

Monster: Är det Amphion Xenon du funderar på (ca 36000:-) eller är det den nya toppmodellen Krypton (115kkr)? Av Krypton har jag bara korta mässerfarenheter från små lyssningsrum så jag kan inte ge några rättvisande lyssningsintryck där.... Vad jag kommer ihåg så var det en kille på forumet (som bodde i Strängnästrakten?) som lånade hem ett par och borde ha en del erfarenhet.

Vad gäller Amphion Xenon så kommer jag snart att uppdatera min tråd i "medlemmarnas system" då jag inhandlat just denna högtalare och nu levt med den ett tag. Jag kan redan nu avslöja att det är en mycket trevlig inneboende...
Go to Top of Page

Monster
Member

268 Posts

Posted - 2004/10/12 :  10:58:38  Show Profile Send Monster a Private Message
Tjena.

Jo dom är tyvärr redan sålda.

Rog: Det är Xenon jag menar. Berätta, berätta

Stativare är jag inte intresserad av. Kan inte säga varför utan jag kör på känslan.

Mvh
Jonas
Go to Top of Page

NtR
Member

680 Posts

Posted - 2004/10/12 :  11:57:35  Show Profile Send NtR a Private Message
Har du redan sålt dina Magnepan? NEEEJ! Surt!

Om jag hade plats och stod ut med utseendet på paneler skulle jag aldrig skiljas från dem och hade jag sålt ett par skulle jag leta reda på ett par andra.

Nicke the Rocker
Go to Top of Page

Roq
RödaTråden Vinnare

2892 Posts

Posted - 2004/10/12 :  12:24:46  Show Profile Send Roq a Private Message
Lugn Monster, det kommer... Jag har mycket att göra idag. Måste iväg nu.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.41 sekunder. Snitz Forums 2000