HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Vägghögtalare
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

supersonic
Member

125 Posts

Posted - 2002/10/02 :  21:21:15  Show Profile Send supersonic a Private Message
Ngn som kan tipsa om riktigt bra, någorlunda tunna, vägghögtalare att kombineras med JMLabsub, den nya lilla godingen. Ngt som är tillräckligt bra måste väl finnas?? Ska låta BRA till både musik och film. Ngn som lyssnat på Canton LE101 t.ex?

supersonic

neriks
Harry-vinnare 2004

1782 Posts

Posted - 2002/10/02 :  21:31:50  Show Profile  Visit neriks's Homepage Send neriks a Private Message
quote:
Originally posted by supersonic

Ngn som kan tipsa om riktigt bra, någorlunda tunna, vägghögtalare att kombineras med JMLabsub, den nya lilla godingen.


supersonic,

Sonance Silhouette series är visseligen inbyggnadshögtalare för vägg men kan kanske vara intressant även i ditt fall Diskantelementet är från Focal och borde passa bra ihop med en JMLabsub. På Sonance hemsida (http://www.sonance.com/inwall/silhouet.htm) finns mer information om detta alterantiv skulle vara av intresse för dig ...



I Sverige är det Sennheiser (http://www.sennheiser.se/index_audio.htm) som säljer dessa ...

Driver företagen NEriks Audio och NEriks Air
Auktoriserad återförsäljare av Moog

Go to Top of Page

joakim
tom blommorna på spikes!

534 Posts

Posted - 2002/10/02 :  21:33:11  Show Profile Send joakim a Private Message
Linn brukar ju hävda att deras högtalare skall stå mot väggen. De brukar även hävda att deras högtalare är bäst.

Skyll inte på mig sen bara.
Go to Top of Page

celef
sirap i datorn

2422 Posts

Posted - 2002/10/02 :  21:34:31  Show Profile Send celef a Private Message
ART by JAMO

sound pollution
Go to Top of Page

supersonic
Member

125 Posts

Posted - 2002/10/02 :  23:31:31  Show Profile Send supersonic a Private Message
Har tyvärr inte möjlighet å bygga in i vägg...Linn har ju gjort ett par högtalare som ska hänga på vägg, men hur låter dom?? Dom är väl ganska nya så...Art har jag funderat på oxo faktiskt...kan det vara ngt...jag är rätt så kräsen när det gäller musikljud...tack för att ni svarar å försöker hjälpa mig...hygglo allihop....*L*

supersonic
Go to Top of Page

Morello
Member

926 Posts

Posted - 2002/10/02 :  23:33:38  Show Profile Send Morello a Private Message
Hej supersonic!

Jobbar du möjligtvis på Supersonic i sthlm?

mvh\JM

Driver: SYBARITE AUDIO.



Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen
Go to Top of Page

HMartin
Member

119 Posts

Posted - 2002/10/03 :  00:05:06  Show Profile Send HMartin a Private Message
Varför inte ett par B&W scm1, borde vara nästan lika bra som ett par N805.

/H Martin
Go to Top of Page

supersonic
Member

125 Posts

Posted - 2002/10/03 :  01:52:40  Show Profile Send supersonic a Private Message
Joe Morello? Kanontrummis...jag bor i Karlstad...ska kolla upp det där med B&W...dom tillverkar ju rätt så bra högtalare...såg ngnstans att det finns Dynaudio Audience 42 Wall oxo...och låter dom som de vanliga stativarna så är väl mitt problem löst....kanske...en blir ju liksom aldrig riktigt nöjd....som ni vet...*S*

supersonic
Go to Top of Page

bjarne
RödaTråden vinnare

778 Posts

Posted - 2002/10/03 :  09:31:41  Show Profile Send bjarne a Private Message
Den "gamla" Monitor Audio Bronze 1 låter betydligt bättre är LE 101. Jag har hört dom för sig och kopplade till en Canton plus C (tar allt under ca 120Hz). Bronze 1 låter bra själva, men öppnar upp fantastiskt när dom fungerar som satelliter. Nya Bronze B1 är portad bak, alltså inget alternativ.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.5 sekunder. Snitz Forums 2000