HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Nautilus & Rör?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

primere
Member

447 Posts

Posted - 2004/10/08 :  13:52:41  Show Profile Send primere a Private Message
Jag har gått lite i tankarna på Nautilus 805 och undrar lite hur de ter sig med rör jag har 60w per block! Och 100 transistor w att ta till hjälp! (trots att jag hört att det inte kanske lämpar sig alla gånger)
Men även elektrostat hybrider har jag känt mycket för typ ett par Final 0,3 Martin Logan Aerius eller så!

Vad tycker ni är att rekommendera, och vad är rimligt att få ge för dessa begagnade? (snitt, eftersom skick ålder även avgör)

Bubben
Member

1032 Posts

Posted - 2004/10/08 :  22:07:39  Show Profile Send Bubben a Private Message
Jag var nära att köpa ett par N805 med stativ för 14k. Det tycker jag var ett rimligt pris. För bara högtalarna kanske..11?
En bi-amping av dessa ger en delning vid 3000Hz är jag för mig. Det blir väldigt viktigt att rören och transistorerna har liknande klang när de kombineras i ett så "igenkänligt" register.
Om så är fallet kan det nog bli kalas...

Kom att tnka på en annan sak angående stativ. Budgetera för Nautilus-stativen, Högtalarna BEHÖVER dem.

"-Kvantitet är oväsentligt utan kvalitet."

Edited by - Bubben on 2004/10/08 22:09:52
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.41 sekunder. Snitz Forums 2000