HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Köp, Sälj & Byt på Sveriges största 2-kanalforum!
 Säljes
 G-dis P40 monoblock prototyper *SÅLDA*
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

filikoster
Member

692 Posts

Posted - 2004/10/05 :  12:15:08  Show Profile  Visit filikoster's Homepage Send filikoster a Private Message
Nu har de samlat damm för länge i källarn, dessa kanske inte allt för vackra, men när de fungerar mycket fina små monoblock.

Vad jag vet om dem har jag fått reda på genom herr Josef Svalander.

Konstruktör till blocken är Georgios Fevgidis, som tillverkat prylar under namnet G-dis. Dessa monoblock skall vara ett par av flera tillverkade prototyper till en modell han kallade p-40. Svalander var inte helt hundra på modellbeteckningen dock.

Enligt uppgift gjorde Fevgidis både prototypvarianter som var s k "hardwired" och ej "hardwired". Mina steg är av det senare slaget, dvs det finns kretskort av något slag i dem. Jag är inget höjdare på DIY så jag vet inte riktigt detaljerna.

Stegen är inhysta i ett par blå lådor som måste haft en tidigare funktion innan han byggde stegen. Snygga är dom inte.

Jag tog dessa ur drift då jag köpte ett matchande stereoslutsteg till mitt Luxman C-03 försteg, nämligen Luxman M-03. M-03 gav lite mer tryck i botten, annars tycker jag ljudkaraktären inte skiljde sig så mycket åt.

Eftersom jag är så klantig lyckades jag på något sätt paja dem båda när jag höll på att byta mellan mitt nya steg och dessa block, kanske kortis, vad vet jag. Jag har inte en aning. Låter gör de i alla fall inte längre, alls. Jag kan dock tänka mig att de inte är någon större utmaning att fixa för den händige.

Ingångar: ett par RCA

De finns i Göteborg och säljes till högstbjudande. Beklagar den dåliga bildkvaliteten, mobilkamera.

Svar via PM eller mail christopher.dahlgren@kulturverkstan.net



Never trust someone who claims to be God.

Edited by - filikoster on 2004/10/07 20:51:17
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.42 sekunder. Snitz Forums 2000