HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Balancerad utgång på cd-spelare, bygga?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Jooooon
Member

215 Posts

Posted - 2004/10/05 :  10:13:07  Show Profile Send Jooooon a Private Message
Hur kan jag göra detta? Jag vill göra det på en cd-spelare för pa-bruk, förväntar mig ingen ljudförbättring. Och andra sidan så vill jag inte att nåt blir sämre heller. Det jag vill åstakomma är mindre brum/brus som orsakas av störningar som kablarna blir utsatta för.


Mvh//Jon

Livet är inte helt fel egentligen...

Ljudjesus
Member

222 Posts

Posted - 2004/10/05 :  13:40:54  Show Profile Send Ljudjesus a Private Message
Det lättaste är väl att köpa två lineboxar. Brum och brus i kablar får du inte om du inte kör med EXTREMT långakablar. Om du har CD:n vid mixern så ska du omöjligt få brum och brus. Får du det så har du andra problem.
Go to Top of Page

Zombie
Member

2502 Posts

Posted - 2004/10/05 :  18:23:40  Show Profile Send Zombie a Private Message
Kolla vilken DAC du har i CD:n, dem kanske levererar inverterat redan...
mvh

Översätter gärna eng/ty/dan/nor/est-sv, sve/est-eng, men tar betalt...fast inte så mycket
Go to Top of Page

perob
Member

190 Posts

Posted - 2004/10/05 :  22:05:24  Show Profile Send perob a Private Message
Hej!

Det finns "färdiga kretsar" som gör detta, t ex Analog Devices SSM 2142, http://www.elfa.se/elfa-bin/dyndok.pl?vat=0&dok=220565.htm Kanske kan vara något? Drivspänning borde du hitta i CD-spelaren.

Annars går det normalt utmärkt att bara göra en kabel med RCA i ena ändan och en XLR i andra. Detta borde fungera bra för dig om kabellängden inte är alltför lång. Sök på forumet för lämplig koppling, det har diskuterats tidigare

Mvh
/Per

Musik i två kanaler!

Min anläggning


Edited by - perob on 2004/10/05 22:08:22
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.34 sekunder. Snitz Forums 2000