HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Nyheter och HiFi-kalendern
 Kopieringsskydd på CD-skivor tas bort
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

HJ
Member

799 Posts

Posted - 2004/10/04 :  23:06:45  Show Profile Send HJ a Private Message
Välkommen nyhet

http://www.sr.se/ekot/artikel.asp?artikel=481738

Ha det /HJ

"So here I am once more..."

10
Member

732 Posts

Posted - 2004/10/04 :  23:14:05  Show Profile Send 10 a Private Message
Sannerligen en välkommen nyhet. Som vanligt är våra svenska aktörer fortsatt dumma i huvudet dock. När ska de fatta?!
Go to Top of Page

Aton
Member

2048 Posts

Posted - 2004/10/05 :  01:41:56  Show Profile Send Aton a Private Message
En bra början!
Go to Top of Page

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2004/10/05 :  01:52:20  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message
"Men att skivbolagen i Sverige skulle välja att följa det exemplet är högst osäkert "

Ja det är väl som sagt , å bara hoppas på att även den "dumme" svensken tar sitt förnuft till fånga !

"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer-
controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout,
Go to Top of Page

MONTANA
Member

534 Posts

Posted - 2004/10/06 :  00:15:41  Show Profile  Visit MONTANA's Homepage Send MONTANA a Private Message
Enkelte påstår at kopieringssperre degraderer lyden. Selv har jeg for få CD'er med kopisperre til å kunne trekke noen sikre konklusjoner. Noen som mener noe om dette?

HighEnd - MONTANA - PBN OLYMPIA - GRAND PRIX AUDIO - EMM Labs - kontakt@highend.no / www.highend.no / www.pbnaudio.com / www.grandprixaudio.com /
www.emmlabs.com
System: MONTANA KAS2 - PBN OLYMPIA EB-SA2 - PBN OLYMPIA-LX/CPS - GRAND PRIX AUDIO Monaco - EMM Labs DAC2X http://www.highend.no
Go to Top of Page

Audionet
Reportage-Harry 2007, 100.000-klubben

4639 Posts

Posted - 2004/10/06 :  10:55:44  Show Profile  Visit Audionet's Homepage Send Audionet a Private Message
Jag skulle köpa fler nya skivor om de saknade kopieringsskydd, som det är idag har jag för mycket problem med dem så jag avstår köp, eller laddar ner en kopia från nätet utan kopieringsskydd. Knappast som det var tänkt från början.

Kopierinngsskyddet är ju ganska meningslöst då det för de som kopierar och tjänar pengar på det är ett system som är ytterst lätt att knäcka, men däremot jag som är kund och inte orkar hålla på att ta mig runt kopieringsskydd, blir tvingad att just bränna en kopia för att den skall vara kompatibel med alla min cd spelare.

Hoppas verkligen att de tar bort skydden så jag kan börja köpa alla skivor jag vill ha men inte kan spela.

- Jag undrar hur dom medeltida människorna kunde klara sig utan skivspelare.
- Det kunde dom inte, dom är ju döda allihop.

Min blogg http://matvinhifi.blogspot.se
Min hemsida http://www.bildifokus.se
Facebook
http://www.facebook.com/Bildifokus
Go to Top of Page

Dahlberg
Mästar-Harry 2005

4211 Posts

Posted - 2004/10/06 :  18:05:49  Show Profile  Visit Dahlberg's Homepage Send Dahlberg a Private Message
"– Alla skydd går ju att kringgå om man lägger ner tillräckligt mycket tid på det, säger Lars Gustavsson.
Ofta kopplas den vikande skivförsäljningen ihop med att många på olaglig väg hämtar musik på nätet. Men riktigt så enkelt är det inte. Musik är bara en av många källor till nöje och konkurrensen från andra branscher har de senaste åren satt hård press på skivindustrin, säger Lars Gustavsson:

– Filmsidan, dataspel, mobiltelefoner, allting som är spännande för ungdomar som kanske har slutat att köpa skivor."
---------------------------------------------------------------------

Lars Gustavsson jobbar så vitt jag förstår av den här artikeln på Svenska Sony och att det skulle ta så länge att komma till den här insikten är ganska anmärkningsvärt.

Driver Dahlberg Audio Design. Återfinns som "DahlbergAudio" och på www.dahlbergaudiodesign.se
Go to Top of Page

10
Member

732 Posts

Posted - 2004/10/06 :  18:12:28  Show Profile Send 10 a Private Message
Ganska anmärkningsvärt?! Jag skulle säga att det är helt omöjligt! Bra i alla fall att nån fattar att de förlorar snarare än tjänar på skiten. Hoppas fler (alla) följer efter.
Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2004/10/06 :  22:58:58  Show Profile Send Bravo a Private Message
Inte en dag för tidigt!!!!

Bravo
Go to Top of Page

luften
Member

723 Posts

Posted - 2004/10/06 :  23:32:05  Show Profile Send luften a Private Message
Dock är det ju endast Sony Music Japan som gjort detta beslut ännu... Förhoppningsvis lär dom andra världsdelarna sej av japan, men aldrig vet man.

//air
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.27 sekunder. Snitz Forums 2000