HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Någon som har handlat från Apparat?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

BloodyAmatör
Starting Member

27 Posts

Posted - 2002/10/02 :  12:09:00  Show Profile Send BloodyAmatör a Private Message
Nån som har beställt från den här webbutiken www.apparat.se ?

Nån som känner till affären?

The story's always the same
Seven-hundred tons of metal a day
Now sir you tell me the world’s changed
Once I made you rich enough
Rich enough to forget my name

Pjotre
dr. kursuppgång

3276 Posts

Posted - 2002/10/02 :  12:24:33  Show Profile Send Pjotre a Private Message
Saxat från deras villkor:

"Maxbelopp för beställning mot postförskott är 30 000 kr. Betalningen kan delas upp mellan postförskott och förskott via handpenning."

Jag skulle nog vara väldigt försiktig med att handla något där... I alla fall om jag var tvungen att förkotera en del av beloppet... Poff - OJ vi ställdein betalningarna i morse -

Edited by - Pjotre on 2002/10/02 12:44:57
Go to Top of Page

gregge
Starting Member

48 Posts

Posted - 2002/10/02 :  12:41:23  Show Profile Send gregge a Private Message
Det cirkulerar en hel del rykten om att det är BlueMarx-pojkarna som står bakom apparat.se.

Nu är detta bara ett rykten, men jag har hört det från många olika källor. Ingen rök utan eld.....

Go to Top of Page

BloodyAmatör
Starting Member

27 Posts

Posted - 2002/10/02 :  12:47:53  Show Profile Send BloodyAmatör a Private Message
Vet inte varför men jag fick lite "bad wibes" av hemsidan....men jag har ju inget att komma med så därför frågade jag här på forumet.

The story's always the same
Seven-hundred tons of metal a day
Now sir you tell me the world’s changed
Once I made you rich enough
Rich enough to forget my name
Go to Top of Page

Pjotre
dr. kursuppgång

3276 Posts

Posted - 2002/10/02 :  12:49:41  Show Profile Send Pjotre a Private Message
Sådana vibbar ska man nog ta på allvar....
Go to Top of Page

Hifitrollet
Member

251 Posts

Posted - 2002/10/02 :  12:54:28  Show Profile Send Hifitrollet a Private Message
Verkar ju nästan för bra för att vara sant.
Krell FPB 450 MCX under halva priset, riktpris 300 500:- och dom vill ha 129 000:-.
Bäst att kolla om dom finns anmälda hos K O innan man beställer något från dom. Men om inte, kanske det är lönt att prova.
Go to Top of Page

BloodyAmatör
Starting Member

27 Posts

Posted - 2002/10/02 :  12:59:56  Show Profile Send BloodyAmatör a Private Message
Jag hittade dit genom en annons i senaste Hifi&Musik. Men det är nog som Pjotre säger man ska lita på sin "gut feeling".

Hur kollar man om nån är anmäld hos K O?

The story's always the same
Seven-hundred tons of metal a day
Now sir you tell me the world’s changed
Once I made you rich enough
Rich enough to forget my name
Go to Top of Page

eZkL
Starting Member

4 Posts

Posted - 2002/10/02 :  13:05:50  Show Profile Send eZkL a Private Message
jag har själv inte beställt därifrån med jag har polare som gjort det och det gick bra, de fick sina grejjer inge strul med stålar eller nått sånt men de fick vänta i typ 2 måånader tror jag det var..... så orka vänta?

pyss på dejje <;=
Go to Top of Page

Pjotre
dr. kursuppgång

3276 Posts

Posted - 2002/10/02 :  13:10:49  Show Profile Send Pjotre a Private Message
Å vem står för garantiåtagandet om dom går i putten och prylarna strular??
Go to Top of Page

Audionet
Reportage-Harry 2007, 100.000-klubben

4639 Posts

Posted - 2002/10/02 :  13:19:13  Show Profile  Visit Audionet's Homepage Send Audionet a Private Message
Skulle tro att priset på Krell FPB 450 MCX är per block. Forfarande billigt, men ring till Audionord och kolla om dom står för garantin om något händer, för en vild gissning är att Apparat.se inte blir långlivade.

Mvh
Audionet

- Jag undrar hur dom medeltida människorna kunde klara sig utan skivspelare.
- Det kunde dom inte, dom är ju döda allihop.

Min blogg http://matvinhifi.blogspot.se
Min hemsida http://www.bildifokus.se
Facebook
http://www.facebook.com/Bildifokus
Go to Top of Page

Hifitrollet
Member

251 Posts

Posted - 2002/10/02 :  13:23:22  Show Profile Send Hifitrollet a Private Message
Jag tror att man kan ringa upp sin lokale konsumentvägledare och förklara hur det ligger till och att man vill försäkra sig om att det inte är en ruffel och båg firma helt enkelt, så har jag hört att dom kan ta fram i datan ifall det finns några anmälningar imot firman i liknande fall.

FPB 450 MCX, för 170 000:- kan det vara värt att vänta.

Och jo, även jag tycker att man ska handla av sina "kamrater" som man är trogen. Men å andra sidan om man inte kan få en djävligt bra rabbat efter att påpekat "type" åvanstaånde exempel så gäller inte den regeln längre.
Inte för mig i allafall och jag skulle inte skämas för att tala om det heller, du jag lysnade på den här grejen hos dig men köpte den av en annnan. Självklart så blir dom sura som F-N men jag skulle bara åter igen tala om hur dyr han är.
Bråkar aldrig om en tusenlap hit eller dit, men 170 000:- är en ganska dyr kompis, åtminstånde i längden.
Go to Top of Page

H
Member

432 Posts

Posted - 2002/10/02 :  13:27:35  Show Profile  Visit H's Homepage Send H a Private Message
Sök på apparat.se med "whois" så kommer det fram vem som har registrerat domänen. Eftersom organisationsnummer står med är det en smal sak att göra flera sökningar i andra register.

"Simplicity, I guess is a way of saying it. I am all for simplicity. If it's very complicated, i can't understand it."
Seymour Cray, 1975
Go to Top of Page

AA
Member

131 Posts

Posted - 2002/10/02 :  13:28:47  Show Profile Send AA a Private Message
Jag har handlat ett par högtalare där. Funkade finfint.
Vet inte vad som händer om det skulle bli problem. Det får vi se då.

/AA

Genväg till välljud? - Köp en Ducati!
Go to Top of Page

tek
Member

229 Posts

Posted - 2002/10/02 :  13:37:02  Show Profile Send tek a Private Message
tror man kan hämta varorna direkt i stockholm också från deras lager eller vad det är. priserna är det ju inget fel på vad jag kan se, bra med lite mer konkurans

din hifi låter inget vidare. jämfört med värre grejer.
Go to Top of Page

s.m.f
Member

1003 Posts

Posted - 2002/10/02 :  13:57:35  Show Profile Send s.m.f a Private Message
Har aldrig handlat från apparat.se men jag tycker att man ska vara försiktig med att komma med negativa åsikter eller slutsatser om en firma utan att veta något om den.

En gut feeling... tja vad säger det egentligen?

Kolla upp med de som verkligen har beställt därifrån och kolla upp garantier nogrannt. I och med eu så behöver det inte vara några problem. Finns europeiska stadgar för sånt. Kolla upp sådant.

Pro-ject RPM 5.1/Oppo bdp 105/Yamaha CX-A 5000/ Primare A30.7/XTZ 2x12.18Ice/Avanti A100DC
s.m.f forever
Go to Top of Page

Alexi
Ute och cyklar...?

2201 Posts

Posted - 2002/10/02 :  14:11:03  Show Profile  Visit Alexi's Homepage Send Alexi a Private Message
tek, jag tror inte dom har något lager.

Driver forumet faktiskt.se
Go to Top of Page

Pjotre
dr. kursuppgång

3276 Posts

Posted - 2002/10/02 :  14:26:02  Show Profile Send Pjotre a Private Message
quote:
Originally posted by Alexi

tek, jag tror inte dom har något lager.



Skulle inte tro det va...
Jag tycker det är rätt uppenbart att dom köper in varorna från någon mindre nogräknad GA i utlandet och tar in handpenning (ränteintäkt) under levereranstiden... Sen lägger dom väl på en liten marginal och tar in några kronor den vägen...

Observera att jag nu bara spekulerar! Jag har varken tid eller intresse att kolla upp dem ändå... Kommer heller inte att handla något där när det är dags för Krell...

Var och en gör ju precis som dom vill med sina pengar... Och vill man köpa med förskottsbetalning och vänta några månader på leverans så står det ju var och en fritt.

Edited by - Pjotre on 2002/10/02 14:27:01
Go to Top of Page

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7949 Posts

Posted - 2002/10/02 :  14:49:13  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message
En kompis köpte en DVD-spelare där.
Den gick sönder tämligen omedelbart.
Inga problem.
Det var bara att skicka tillbaka den
och inom några dagar dök en ny upp.
Den fungerar fortfarande.
Fraktkostnaden stod Apparat för.

Men av princip är jag emot att handla hifiprylar på internet,
men det är klart, när det gäller så stora prisskillnader
som 10.000 för Electa Amator 2 så kan även jag rucka på principer.

"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker"
Go to Top of Page

tek
Member

229 Posts

Posted - 2002/10/02 :  15:33:50  Show Profile Send tek a Private Message
lager eller inte, poängen är att man kan hämta grejerna direkt hos dom och alltså riskerar man ingenting.
sen om man e tvungen att ligga ute med pengar för svindyra grejer är väl inte så konstigt, tror inte vanlig hifiaffärer heller har hela butiken full med 100.000kronors prylar heller, utna det blir till att beställa in om seriöst intresse finns.
för billigare grejer så skickar dom ju mot pf, så vad är problemet? skiljer sig väl inte från andra firmor.

din hifi låter inget vidare. jämfört med värre grejer.
Go to Top of Page

SZR
Guran!

1515 Posts

Posted - 2002/10/02 :  17:59:19  Show Profile  Visit SZR's Homepage Send SZR a Private Message
Om någon ställer en fråga för att få veta andras erfarenheter, tycker jag att man ska undvika att spekulera om man inte har något att komma med!!!!!
Det är sådant som skapar omotiverade rykten, det kan sänka vilket seriöst företag som helst. Oavsett verksamhetsområde.

//StefanZ

"..are all these your guitars..?"
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.64 sekunder. Snitz Forums 2000