HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Biwiring filter till hfls-1
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

kutte
Member

95 Posts

Posted - 2004/10/03 :  16:43:47  Show Profile Send kutte a Private Message
Hej jag har lite funderingar på att ändra mitt filter till biwiring.
Så jag ändrade lite på en bild som jag tog på mitt gamla hfls-1 filter till biwiring, kan någon kolla så jag har gjort rätt angående detta, för övrigt så är alla komponenter kopplade rätt. Funderade på att löda om det och montera det på enskilda kort.


Hälsningar Kutte

Tackar på förhand.


Den som inget frågar får heller inget veta!

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2004/10/03 :  16:48:54  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message
Ser rätt ut!
Testa gärna och mät, innan du kopplar in förstärkaren, med en vanlig Rdc mätning, en enkel multimeter fixar jobbet. Mät på både diskant- och bas/mellanregsiterterminalerna.


Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

kutte
Member

95 Posts

Posted - 2004/10/03 :  17:01:14  Show Profile Send kutte a Private Message
Har en multimeter men hur ställer jag in den rätt, det står något om ACV, DCA, hfe, DCV, och sedan något ohm tecken, vilket skall den stå på för att det skall bli rätt och vad skall den visa.

Hälsningar Kutte Tackar för att du tar dig tid och svarar på mina frågor, ha en fortsatt bra kväll.

Den som inget frågar får heller inget veta!
Go to Top of Page

Bjäris
Member

257 Posts

Posted - 2004/10/03 :  18:14:52  Show Profile  Visit Bjäris's Homepage Send Bjäris a Private Message
Den ska stå på ohm symbolen. Den ska inte visa låga värden (mindre än ca 4) utan vara någon stanns runt 8 på bassidan och stiga upp mot oändligheten på diskant ingången.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.38 sekunder. Snitz Forums 2000