HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 nht 1259?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Haakan
Member

2630 Posts

Posted - 2004/10/03 :  16:31:46  Show Profile Send Haakan a Private Message
går dom bara att beställa via madisound? jobbigt det där med tull å grejer...ingen nordisk importör som nån vet av?

"även jag hör skillnad på inbrända och innebrända kablar" (c) _jax =)

UrSv
Member

2786 Posts

Posted - 2004/10/03 :  16:54:50  Show Profile Send UrSv a Private Message
Varför just de basarna? Det finns ju massor med basar att välja på istället för en gammal sliten psykologisk grupptrycksbas?
Go to Top of Page

Johnny_Fiasco
Member

284 Posts

Posted - 2004/10/03 :  17:02:19  Show Profile Send Johnny_Fiasco a Private Message
"Varför just de basarna?"

- Stor linjär slaglängd
- Extremt låg dist (känner itne till någon annan som är lika bra, möjligen att finns någon för 4-5 dubbla priset.
- Lämplig för slutna lådor. Nästan alla baselement är gjorda för basreflex eller PR. Ska man ha slutna lådor blir alternativen plötsligt mycket få.
Go to Top of Page

Haakan
Member

2630 Posts

Posted - 2004/10/03 :  17:12:45  Show Profile Send Haakan a Private Message
jonny mitt i prick....finns fan inga andra bra alternativ till en sluten låda..har letat å letat men den e fan den enda som har -3db under 30hz i en resonlig låda

"även jag hör skillnad på inbrända och innebrända kablar" (c) _jax =)
Go to Top of Page

UrSv
Member

2786 Posts

Posted - 2004/10/03 :  21:33:17  Show Profile Send UrSv a Private Message
Jaja. Som det råkar sig frågade jag hörförleden en kille som ville sälja ett par billigt. Fråga honom kanske (han vill ha EUR 75 per styck och lista är väl USD 150 och frakt inom EU kanske billigare)?:

http://www.diyaudio.com/forums/showthread.php?s=&threadid=39995

NHT1259 har ju visserligen en uppgiven X-max på 13 mm men det är väl vid 6 mm använd X-max som disten gör den "oanvändbar" som det sägs.

Läs:

http://www.linkwitzlab.com/woofer.htm


Edited by - UrSv on 2004/10/03 21:44:25
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.52 sekunder. Snitz Forums 2000