HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Hitta rätt i musikdjungeln.
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Snoddas
Member

920 Posts

Posted - 2004/10/02 :  16:09:28  Show Profile Send Snoddas a Private Message
Hittade denna på prisjakt.nu. Otroligt roligt
sätt att hitta ny musik. Finns den här sen
innan ber jag om ursäkt.

http://www.musicplasma.com/ ,mata in er favoritgrupp och vips
kommer artister/grupper upp som lirar i ungefär samma stil.

"And if you ever come across us don't give us your sympathy
You can buy us a drink and just shake our hands
And you'll recognise by the reflection in our eyes
That deep down inside we're all one and the same"

-Derek William Dick aka Fish-

MONTANA
Member

534 Posts

Posted - 2004/10/02 :  19:37:24  Show Profile  Visit MONTANA's Homepage Send MONTANA a Private Message
Mange nettsteder har lignende funksjoner, enten i form av at det automatisk kommer opp "Similar Artists", som f.eks. på AMG All Music guide, eller ved at det dukker opp info. om at "Artister som har kjøpt denne, har også kjøpt disse: .....", slik som f.eks. på CDON.

En OK funksjon, man kan snappe opp gode musikktips på denne måten, men man må definitivt ikke stole blindt på slik informasjon. I mange tilfeller er ikke likheten mellom den CD'en man selv har søkt på særlig stor med de "relaterte artistene" som listes opp...

HighEnd - MONTANA - PBN OLYMPIA - GRAND PRIX AUDIO - EMM Labs - kontakt@highend.no / www.highend.no / www.pbnaudio.com / www.grandprixaudio.com /
www.emmlabs.com
System: MONTANA KAS2 - PBN OLYMPIA EB-SA2 - PBN OLYMPIA-LX/CPS - GRAND PRIX AUDIO Monaco - EMM Labs DAC2X http://www.highend.no
Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2004/10/03 :  03:03:51  Show Profile Send Ayn a Private Message
amazon och AMG har visserligen "similar artists"-funktioner, men musicplasma är verkligen smidigt och lätt att använda. Det har tagits upp tidigare på forumet, men förtjänar absolut att tas upp igen! musicplasma rockar

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

wallraff
Member

1077 Posts

Posted - 2004/10/05 :  10:48:30  Show Profile Send wallraff a Private Message
Det var en verkligt fräck sida! Hur kul som helst att se hur de associerar band/artister!

Tack för tipset!

"I'm easy to forget, I'm just the leadsinger!"

Almost Famous
Go to Top of Page

Unkan
Member

119 Posts

Posted - 2004/10/05 :  11:23:49  Show Profile  Visit Unkan's Homepage Send Unkan a Private Message
På CDON rekomenderade de 'Gyllene Tider' då jag tittade på 'Melvins'. Det får de nog inga pluspoäng för från mig i varje fall...

//Mvh. Daniel
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.45 sekunder. Snitz Forums 2000