HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Nyheter och HiFi-kalendern
 Högtalare Zaurus från MJW Musik Hemma
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

akktustakki
MJW Musik hemma

1098 Posts

Posted - 2004/10/01 :  21:37:51  Show Profile  Visit akktustakki's Homepage Send akktustakki a Private Message
MJW Musik Hemma har släppt höstalarserien Zaurus.

Först och mest ut är MiniZaurus. De kunder som är ägare till dessa små, nåja, charmtroll kommer med det ena positiva omdömet efter det andra. "öppet, luftigt och ett j-vla gung".
Storebror Zaurus första ex har precis leverats till kund. Han har inte hämtat sig än.
Spontana kommentaren var väl " det var som f-n" Jag tolkade det som positivt eftersom han log med hela ansiktet.

MiniZaurus är en "singel speaker" konstruktion i måtten 14x44x28 cm
basreflex. SPL 86dB 40-20kHz.

Zaurus är en stor pojk. Avsedd för de större rummet och med en tydlig flört mot bra rörförstärkare.
Egentligen en fördubbling av MiniZaurus.
Metern hög och SPL 91dB. 39-20kHz.

Prisbilden ligger på 3800 sek för MiniZaurus och 5900 sek för Zaurus.

Allt i träfaner alternativt enligt kundönskemål.
Mer info se mailadress nedan. Tyvärr bråkar hemsidan fortfarande.

edit: nu är vi överens jag och bildservern.

Edited by - Zalve on 2004/10/06 23:31:11

fonz
Member

518 Posts

Posted - 2004/10/02 :  00:10:33  Show Profile Send fonz a Private Message
Aloha!

Nice nice, and at last! För en gångs skull så ska jag ta mig tid att köra ett reply på denna "stänkare".
Detta till trots att det tar en kvart att bara få upp sidan hifi forum här långt ute på landet, men det är det värt.
Nåväl! Jag har redan ett par av dessa små busungar i en beställd björkfanerad utgåva, och tänker inte be om någon skilsmässa på något sätt. Jä..lar så kul det kan vara att lyssna på MUSIK!
Snälla fråga inte vad som händer,
Men jag undrar om det inte är Gandalf eller en Merlin som har varit på G?

TRY IT YOU LIKE IT!
Go to Top of Page

akktustakki
MJW Musik hemma

1098 Posts

Posted - 2004/10/02 :  00:48:56  Show Profile  Visit akktustakki's Homepage Send akktustakki a Private Message
fonz har förstått. Tack för det förresten.
Jag tar mig friheten att uppmana presumetiva lyssnare att maila fonz för intryck osv. Annars svarar jag gärna på undringar.

Hurvida det blir en aller annan trollkarl som står för förmedlandet återstår att se.

Just nu ser det bra ut.

www.musikhemma.se

nu schlappnaru av... DIY. Monacor
Go to Top of Page

Aton
Member

2048 Posts

Posted - 2004/10/06 :  21:47:15  Show Profile Send Aton a Private Message
Jag kan inte se bilderna! Brukar aldrig ha problem med det. Har du länkat korrekt???
Go to Top of Page

Aton
Member

2048 Posts

Posted - 2004/10/06 :  21:49:41  Show Profile Send Aton a Private Message
PS. När jag försöker se bilderna (i denna tråden) får jag en uppmaning att logga in på msn . Du borde nog lägga bilderna på en annan server.
Go to Top of Page

akktustakki
MJW Musik hemma

1098 Posts

Posted - 2004/10/06 :  22:01:33  Show Profile  Visit akktustakki's Homepage Send akktustakki a Private Message
Ja, jag misstänkte nästan det.
Skall försöka ordna detta tämligen snarast.
Det blev upplagt lite i en hast.

www.musikhemma.se

Go to Top of Page

akktustakki
MJW Musik hemma

1098 Posts

Posted - 2004/10/06 :  23:38:43  Show Profile  Visit akktustakki's Homepage Send akktustakki a Private Message
Nu är det funkis igen, med hjälp av den gode Zalve.

www.musikhemma.se

Go to Top of Page

Leif B
Member

1496 Posts

Posted - 2004/10/08 :  20:21:51  Show Profile Send Leif B a Private Message
Snygga alster.
Har du någon bild utan överdragskläderna på?

mvh Leif B
Go to Top of Page

akktustakki
MJW Musik hemma

1098 Posts

Posted - 2004/10/09 :  02:22:40  Show Profile  Visit akktustakki's Homepage Send akktustakki a Private Message
Jomensan, nakenbilder finns det förvisso.
Dock är det inte så de är tänkt att visas upp, så vi får titta på dem med kläderna på.

För övrigt så är grundidén byggd på lyssnandet med fronten på.

Det som gömmer sig bakom trådarna är inga hemligheter som rör rikets säkerhet. Åtminstone så vitt jag vet.

En sund basrefelxkonstruktion i en för elementet anpassad låda, avstämd till en trevlig frekvens.

För att sammanfatta det hela så presenterar jag hellre MiniZaurus bildmässigt till sin fördel, och hoppas att jag kan visa dess musikaliska dito genom en demonstration.

Kontakta mig gärna för vidare info.

www.musikhemma.se

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.33 sekunder. Snitz Forums 2000