HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 PRIMARE
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

bibi50
Member

663 Posts

Posted - 2004/10/01 :  11:15:39  Show Profile Send bibi50 a Private Message
Bara undrar,
Jag planerar att uppgradera till Primare.
Primare har fått och får väldigt bra kritik på alla sina produkter men...... vid genomgång av utbudet på Hifimagasinet tex visar det sig
att en stor mängd ganska nya Primare produkter är till salu dessutom till bra attraktiva priser ! and it makes me wonder....
Är den inte så bra som man brukar påstå ?


matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2004/10/01 :  11:25:42  Show Profile Send matte76 a Private Message
Beror nog på att de har sålt väldigt bra, alltså har många deras produkter. Sen har de väl drabbats av uppgraderingsdjävulen...finns ju dyrare Primare-produkter också...

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

mantra
Member

138 Posts

Posted - 2004/10/01 :  11:36:48  Show Profile Send mantra a Private Message
Kan inflika med att jag förra veckan köpte en sprillans ny Primare I21 integrerad förstärkare. Den låter redan nu kanon. Sedan att designen
på den är ursnygg är bara ett plus. Så jag rekomenderar vekligen att lyssna på Primare´s sortiment.

/Micael

Rotel RA-11 - NAD T557 BD - B&W DM685 - Eichmann eXpress 4 - VAN DEN HUL The CLEARWATER
Go to Top of Page

bibi50
Member

663 Posts

Posted - 2004/10/01 :  12:37:13  Show Profile Send bibi50 a Private Message
Matte76
Uppgraderingsdjävulen... det kan jag köpa men lämnar man Primare för att övergå till ett annat märke då är min fråga befogat
Mantra
Jag antar att de flesta tycker som du: att Primares produkter är bra men varför finns det då så många till salu ?
Go to Top of Page

Anton
Klubbmästare eoJeud

1219 Posts

Posted - 2004/10/01 :  12:44:40  Show Profile Send Anton a Private Message
Vet inte om jag tycker att det dykt upp speciellt många primare produkter till salu på senaste tiden, dock har det funnits några till lockande priser!
Men som någon skrev ovan så kan en relativt stor förekomst på begagnatmarknaden bero på att det sålts en del primare apparater i landet. Jämför t.ex med Amplifix , ett tag såg man så gott som alltid flera ex till salu samtidigt, detta antagligen på grund av att det fanns ett ansenligt antal ute i stugorna.

En tanke bara.
/A
Go to Top of Page

jonsson
Member

574 Posts

Posted - 2004/10/01 :  13:03:49  Show Profile Send jonsson a Private Message
Som sagt ovan: Primare håller på å lanserar sin nya look och många som kanske bara tänkt å komplettera med cd/förstärkare till sin nuvarande primare vad det nu må vara kanske väljer att köpa båda nya för estetisk synergi!? + att Primare verkar ge mersmak I20 är bra men A30.2 är bättre och PRE30+A30.2 ännu lite bättre...uppgraderingsdjävulen är inte skonsam!!!

När jag blir klar!!!!!! hoppas jag det låter bra.
Go to Top of Page

ReKo
Member

183 Posts

Posted - 2004/10/01 :  13:04:44  Show Profile Send ReKo a Private Message
Kan också vara så att folk säljer sina äldre modeller nu när primare släpper och har släppt en hel del nya modeller.

MVH / Ante
Go to Top of Page

4444
Starting Member

40 Posts

Posted - 2004/10/01 :  13:32:30  Show Profile Send 4444 a Private Message
Så är det!

Ska själv snart uppgradera min Primare dvd (till en av de nya Primare modellerna!) Så då kommer ytterligare en Primare-annons...
Go to Top of Page

tober
Component.se

1318 Posts

Posted - 2004/10/01 :  15:36:31  Show Profile  Visit tober's Homepage Send tober a Private Message

Jag har ägt en del av de tidigare produkterna från Primare och anledningen till att jag sålt dessa är för att köpa nya och större modeller. Idag sitter jag med deras processor, stora dvd-spelare och två slutsteg. Allt är jag idag väldigt nöjd med. Vad man brukar se på beg marknaden är vettiga priser och produkter men som alltid ska man ju så klart helst testa det innan ett köp.

Driver sajten component.se.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.58 sekunder. Snitz Forums 2000