HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Lite bilder av mina högtalare
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

mangew
Semesterfirare

2297 Posts

Posted - 2002/10/01 :  23:24:52  Show Profile  Visit mangew's Homepage Send mangew a Private Message
Har tagit mig i kragen och framkallat de bilder jag tagit av mina Pro Ac kloner under byggets gång och av de färdigställda högtalarena.

Ska kanske göra en liten sida med fler bilder och erfarenheter senare då jag orkar.

De är byggda enligt recept, med lite ändringar. Dock inget som ska påverka speciellt mycket. De låter förträffligt och är värd varenda krona. Slutfinishen är imitationsmålad ljus björk med socklar av marmor. Blev ganska bra.




*** Luleå Hockey ***
*** Manisk flugfiskare ***
*** Driver MW sportfiske ***

Neodynium
Member

2170 Posts

Posted - 2002/10/01 :  23:26:18  Show Profile Send Neodynium a Private Message
De ser mycket snygga ut..=) Bra jobbat!!

Go to Top of Page

Majesty
Member

104 Posts

Posted - 2002/10/02 :  00:32:46  Show Profile Send Majesty a Private Message
Nice :)
Vad kostade kalaset då?
Go to Top of Page

mangew
Semesterfirare

2297 Posts

Posted - 2002/10/02 :  09:19:54  Show Profile  Visit mangew's Homepage Send mangew a Private Message
Kalaset kostade ca. 8000:- om jag har räknat in allt och kommer ihåg rätt. Det är då inräknat superspikes, bra delningsfilter, imitationsmålningen etc.

Jag har även ett par snygga fronter som jag ännu inte orkat sätta dit, de gör sig ganska bra ändå.


*** Luleå Hockey ***
*** Manisk flugfiskare ***
*** Driver MW sportfiske ***
Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2002/10/02 :  09:30:43  Show Profile Send whiskyman a Private Message
quote:
Originally posted by mangew

Har tagit mig i kragen och framkallat de bilder jag tagit av mina Pro Ac kloner under byggets gång och av de färdigställda högtalarena.

Ska kanske göra en liten sida med fler bilder och erfarenheter senare då jag orkar.

De är byggda enligt recept, med lite ändringar. Dock inget som ska påverka speciellt mycket. De låter förträffligt och är värd varenda krona. Slutfinishen är imitationsmålad ljus björk med socklar av marmor. Blev ganska bra.




Verkligen snygga, om de låter lika bra som de ser ut så är det en fullträff. Skulle också gärna bygga något liknande om kunskapen och verktygen funnits. Mvh Kristofer
Go to Top of Page

mangew
Semesterfirare

2297 Posts

Posted - 2002/10/02 :  09:53:59  Show Profile  Visit mangew's Homepage Send mangew a Private Message
De låter minst lika bra som de ser ut. Kan inte annat än rekommendera dem.

Jag hade heller ingen som helst kunskap om högtalar bygge, men bra beskrivning av StefanB och hjälp per e-mail hjälpte, samt hifi_micke som pulat ihop filtrena. Lådorna har jag gjort själv och en kompis som är målare har gjort slutfinishen. Så jag har väl inte gjort dem själv helt och hållet, men det var slutresultatet som var det primära.


*** Luleå Hockey ***
*** Manisk flugfiskare ***
*** Driver MW sportfiske ***
Go to Top of Page

Per
cyklist, halvjapan, blivande maktfaktor

1218 Posts

Posted - 2002/10/02 :  09:59:40  Show Profile Send Per a Private Message
du bör vara stolt över resultatet. hur mkt kostar ett par färdiga proac egentligen?

sayonara

Beethoven wrote music though he was deaf. He was so deaf he wrote loud music.
Go to Top of Page

molsson
Member

1646 Posts

Posted - 2002/10/02 :  10:04:31  Show Profile Send molsson a Private Message
43500 svenska pistoler...

No hay banda!!
Go to Top of Page

ketil g
Starting Member

3 Posts

Posted - 2002/10/02 :  10:36:02  Show Profile Send ketil g a Private Message
Hei mangew!
Vakkert arbeide.
Velkommen i klubben.
Hva slags forsterkeri og signalkilde bruker du?

mvh ketil g

ketil g
Go to Top of Page

mangew
Semesterfirare

2297 Posts

Posted - 2002/10/02 :  10:50:50  Show Profile  Visit mangew's Homepage Send mangew a Private Message
Tackar, jag har en LC audio Zapsolute Mk4 80 wattare som slutsteg, har en Cambridge A500 integrerad som jag kör som förtsteg än sålänge men detta ska bytas ut. Troligen mot en rörförförstärkare typ. Conrad-Johnson eller Copland har ej bestämt mig än. Sedan har jag Arcam CD72T Cd spelare. Kablar är RG62 som korskopplad till högtalarna (oxå väldigt prisvärd och välljudande!) och RG62 samt Supra som signalkablar.


*** Luleå Hockey ***
*** Manisk flugfiskare ***
*** Driver MW sportfiske ***
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.53 sekunder. Snitz Forums 2000