HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 SONY SCD-555 ES , erfarenheter någon?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

StefanB
numera Akkelis Audio

1752 Posts

Posted - 2002/10/01 :  20:40:54  Show Profile  Visit StefanB's Homepage Send StefanB a Private Message
Man öär ständigt biten av bytarbassillen och med europamarkanden tillgänglig kan man gölra fynd. Ett sådan är SONY SCD555 ES för väldigt rimliga pengar . (ca 6500 kr inkl frakt) ÄR det någon som har erfarenhet av denna spelare? Lite karaktärsdag och annat att känna till?

läs mer på: http://hello.to/hifi

drgreen
äger italiensk cappucinomaskin

946 Posts

Posted - 2002/10/02 :  11:18:56  Show Profile Send drgreen a Private Message
Jag ägde denna spelare ett tag. Otroligt Fin mekanik och juste byggkvalité inuti (min S!a ser helt tom ut i jämförelse. Ljudet var bra, tror den konkurerar med spelare för runt 15000 eller så, jag föredrog den framför cdfixen t.ex pga 555ans klart kralligare spelstil (klangen dock klart mörkare ). Skillnaden mellan sacd och cd på den var dock inte lika stor som jag trodde den skulle vara. Skulle jag köpa en cd för 6500 skulle jag definitivt köpa den igen.
Go to Top of Page

DHT
Member

492 Posts

Posted - 2002/10/02 :  14:59:52  Show Profile Send DHT a Private Message
Jag har den. Köpte den också för 6500 inkl. frakt. Ett klipp för den pengen tycker jag. Pga den fina mekaniken/gedigna konstruktionen borde det finnas bra "moddningspotential". Jämförde den mot en Linn Ikemi för drygt 30000 för en vecka sedan. Jag föredrog 555:an på vissa punkter (större ljudbild, lite mer detaljerad). Linnen på några andra (lite mer "sammanhållen" och lite mjukare i karaktären).

The term "social darwinism" can be easily transferred into
"vinyl darwinism": Vinyl still survives as it still achieves the best music reproduction.
Go to Top of Page

Leif Eriksson
Member

700 Posts

Posted - 2002/10/02 :  15:18:43  Show Profile Send Leif Eriksson a Private Message
Var köpte du den??

"the bitterness of low quality,
remains long after,
the sweetness, of low price"
//Leif
Go to Top of Page

DHT
Member

492 Posts

Posted - 2002/10/02 :  16:15:12  Show Profile Send DHT a Private Message
Leif: köpte den på www.mediacheckpoint.de
Tror inte de har kvar den i sortimentet. Det är en nu utgången modell.
StefanB: Var har du sett den någonstans?

The term "social darwinism" can be easily transferred into
"vinyl darwinism": Vinyl still survives as it still achieves the best music reproduction.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.48 sekunder. Snitz Forums 2000