HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Erfarenheter av TARA LABS (OMNI3SC )?!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

ReKo
Member

183 Posts

Posted - 2004/09/25 :  18:53:36  Show Profile Send ReKo a Private Message
Hej!

Har förstått att kabeldiskusionerna ofta kan röra upp mycket känslor av någon anledning. Tänkte dock inte gå in på kablarnas betydelse osv. Däremot vill jag gärna veta om någon har erfarenhet av ovannämnda kabel.. alltså TARA LABS OMNI3SC. Den kostar 1500kr och är en färdig terminerad kabel med banakontakter (2*3 meter).
Ni som har provat den, vad tyckte/tycker ni? och finns det bättre alternativ i prisklassen? Vill gärna ha färdigterminerade kablar.

Anläggningen är just nu NADs BEE serie med B&W 601s3..

Tack på förhand / Ante

JonasY
Member

1019 Posts

Posted - 2004/09/25 :  20:41:46  Show Profile Send JonasY a Private Message
Xindak FS-1 kanske passar dig? Läs mini-review: http://hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=32763

Kanske mer intressant är länken till Stereo Times recension, http://www.stereotimes.com/cables052603.shtm.

quote:
I am judging these speaker
cables in the sub $1000 speaker cable class.
In this area, these speaker cables have no
peer that I know of. Are they reference? Are
they without compromise? Quite possibly, but
careful listeners will need to make that
determination for themselves.


Nackdelen är att man får importera dessa från Kina. Räkna med ungefär 1500:- för dessa hemlevererade. Jag har varken hört dessa eller Tara Labs kablarna, ville bara ge dig ett tips.

Music Streamer+ > Musical Fidelity A1 > Ino Audio pIP

Edited by - JonasY on 2004/09/25 20:44:00
Go to Top of Page

MONTANA
Member

534 Posts

Posted - 2004/09/26 :  00:52:45  Show Profile  Visit MONTANA's Homepage Send MONTANA a Private Message
Har ikke testet presis DEN kabelen du snakker om, men eide tidligere et "2nd" system bestående av enintegret NAD/CD kombo med relativt rimelige Tara labs kabler. Ikke akkurat "World Class Refinement", men pokker heller; det gav meg ganske gode musikalske opplevelser på min student-hybel en gang i tiden! Tror det den gang (9-10 år siDEN) VAR ok "VALUE FOR MONEY". Kanskje er situasjonen den samme i dag (selv om tara labs nylig har blitt avslørt med å produsere sine "US Made" kabler i Asia?? Who knows? Test ulike kandidater i prisklassen selv!

HighEnd - MONTANA - PBN OLYMPIA - GRAND PRIX AUDIO - EMM Labs - kontakt@highend.no / www.highend.no / www.pbnaudio.com / www.grandprixaudio.com /
www.emmlabs.com
System: MONTANA KAS2 - PBN OLYMPIA EB-SA2 - PBN OLYMPIA-LX/CPS - GRAND PRIX AUDIO Monaco - EMM Labs DAC2X http://www.highend.no
Go to Top of Page

ReKo
Member

183 Posts

Posted - 2004/09/26 :  12:37:07  Show Profile Send ReKo a Private Message
Tack för era svar så långt.. Anledningen till att jag tittar på just tara labs är att jag dels har signalkabel från dem och att jag haft bra erfarenheter av dem tidigare.. Dessutom verkar det vara tunt med färdigterminerade kablar i de lägre prisklasserna.. Verkar dock som det inte är allt för många som provat tara labs kabeln jag efterfrågar om.. Får köpa hem den på öppetköp annars..

MVH / Ante
Go to Top of Page

ryst
Medlem i AÖ

1470 Posts

Posted - 2004/09/26 :  12:57:36  Show Profile Send ryst a Private Message
Har haft den gamla Omni även ett par Xindak FS-2, kan inte påstå att jag är särskillt förtjust av någon.
Båda låter i mitt tycket tunnt, men med Xindaken får man fram en klarare diskant.

______________________________________________
Sonos -> Classé Delta SSP-800 -> Classé Delta CA-M400 -> B&W 802D
Go to Top of Page

ReKo
Member

183 Posts

Posted - 2004/09/26 :  15:25:06  Show Profile Send ReKo a Private Message
Har hört mycket bra om Nordost:s kablar.. hur är deras billigare kablar? t.ex Flatline Gold mkII.. såg att den kostar 1200kr för 2*2 meter. Onekligen annorlunda form jämfört med många andra kablar.. läste någonstans att basen blev rapp men väldigt tunn med nordost.. kommer dock inte ihåg var jag såg det.. Stämmer detta? Många frågor.. hoppas på några givande svar :).

edit: kanske matchad med nordost Solar wind signalkabel?

mvh / Ante

Edited by - ReKo on 2004/09/26 15:28:24
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.28 sekunder. Snitz Forums 2000