HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Canton ergo RC-L
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Mckagan
Starting Member

13 Posts

Posted - 2004/09/25 :  12:36:25  Show Profile Send Mckagan a Private Message
Har skaffat ett par Canton ergo RC-L, men tyvärr utan manual så nu undrar jag har man gör för att koppla in RC-boxen till en vanlig integrerad förstärkare. Har försökt att koppla upp en "tape-loop" men får det inte att fungera.

Resolution
Member

158 Posts

Posted - 2004/09/25 :  12:54:03  Show Profile  Visit Resolution's Homepage Send Resolution a Private Message
Vad har du för in och utgångar på din förstärkare? Vad är det för förstärkare?
Har du endast en signalkälla (CD) så kan du skippa tape loop kopplingen och köra line ut från CD till line in i RC boxen och ut från boxen och in i din förstärkare.. Men då kan du inte utnyttja RC boxen om du har tex. en vinylspelare eller hembio oxå... Kom ihåg att det sitter en liten knapp på RC boxen som måste vara i rätt läge för att du ska höra något!
RC boxen gör väldigt stor skillnad i hur dynamiskt RC-L:erna spelar (även om liite av närvaron och upplösningen tappas så är det att rekommendera att använda boxen.. Du får bla en helt annan bas!)

Hoppas det löser sig! Jag hade många angenäma timmar med mina RC-L :-) Och som hembiofrontar var dom grymma. I normala rum fanns det verklingen inget behov av en sub!

"In my mind, I'm already gone"
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.48 sekunder. Snitz Forums 2000