Author |
Topic |
|
Smackman
Member
968 Posts |
Posted - 2004/09/24 : 17:09:55
|
Tjena ! Hur lägger jag in nya bilder ?? |
|
|
Cyber
Medlem i AÖ
2294 Posts |
|
reeltoreel
Member
3454 Posts |
Posted - 2004/09/24 : 17:48:48
|
Har provat detta enmiljonfemtiosjugånger utan att lyckas. Hemsk krångligt måste jag säga, men jag är ju totalt nollad i skallen när det gäller datorer oxå. Går det verkligen inte att göra det enklare. Eller kan någon visa mej hur man gör ? Har följt instruktionerna till punkt å pricka men det går inte iallafall.
|
"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer- controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout, |
|
|
Cyber
Medlem i AÖ
2294 Posts |
Posted - 2004/09/24 : 18:13:46
|
reeltoreel, din brandvägg kan vara problemet...testa utan brandvägg.../Cyber |
|
|
Gus
RödaTråden vinnare April-lurare
3570 Posts |
Posted - 2004/09/24 : 18:14:00
|
Så här gör jag. Loggar in på ftp://bildarkiv.hififorum.nu/ Kopierar in min bild i min mapp på nämda forum. Klart. För att få in bilden i ett inlägg på Hififorum gör jag så här. Öppnar index på knaak.dk http://bildarkiv.hififorum.nu/?N=D Öppnar den bild jag vill visa. Kopierar adressen. Klistrar in adressen i inlägget på HiFiforum. Klart.
Rätt eller fel? Det fungerar i alla fall |
|
|
Smackman
Member
968 Posts |
Posted - 2004/09/24 : 21:08:10
|
ahaa ok. nu minns jag, Tack! |
|
|
|
reeltoreel
Member
3454 Posts |
Posted - 2004/09/24 : 21:14:22
|
Näe ! Blir inga bilder hur ja än försöker ! Ja får ta hjälp av min systerson ! Han ä proffs på detta ! Återkommer ! |
"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer- controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout, |
|
|
JonasY
Member
1019 Posts |
Posted - 2004/09/25 : 00:18:46
|
Hittade en mapp på servern som hete "reeltoreel". Dina bilder?
http://bildarkiv.hififorum.nu/reeltoreel/
För att lägga in dem som länk räcker det med att klistra in länken som står i adressbaren när du klickat på en bild. Vill du ha en bild inlagt direkt i inlägget skriver du [img.]URL här[/img.] (OBS! Ta bort punkterna).
Lycka till!
/Jonas
|
Music Streamer+ > Musical Fidelity A1 > Ino Audio pIP |
|
|
Gemeni
Member
1162 Posts |
Posted - 2004/09/27 : 11:50:25
|
Och nu när vi har gått grundkursen så tar vi fortsättningen.
Fär att skapa sk. "thumbnails" dvs. små bilder som visas, och när man klickar på dem så får man upp en större bild i ett nytt webbläsarfönster.
Börja med att krympa bilden, detta kan man gör i de flesta bildbehandlingprogram. Exempel hur detta görs i Microsoft Photo Editor. Öppna menyn Image klicka på alternativet Resize och välj i % hur mycket du vill krympa bilden (tex. 20%). Spara denna bilden med ett nytt namn med ett tillägg tex _tm (ex. om bilden heter bild_skivspelare.jpg så döp den krympta bilden till bild_skivspelare_tm.jpg). Kopiera ner båda bilderna till samma bibliotek på servern. och knappa in följande i texten.
Så kommer det att se ut så här (klicka på bilden)
|
Musik låter bäst på vinyl och i stereo
|
|
|
reeltoreel
Member
3454 Posts |
Posted - 2004/09/27 : 13:59:47
|
Cyber: Har ingen brandvägg, kanske man inte skulle skriva ?
JonasY: Jodå det är min mapp, men jag lyckas inte få skiten därifrån till hit ! Ta bort vilka punkter ?
|
|
|
Gemeni
Member
1162 Posts |
Posted - 2004/09/27 : 14:51:41
|
Skriv denna texten:
Så kommer bilden.
|
Musik låter bäst på vinyl och i stereo
|
|
|
Zalve
Nerikes Audiofiler
18938 Posts |
|
reeltoreel
Member
3454 Posts |
Posted - 2004/09/27 : 15:08:35
|
syns detta ?
Jaaaaaaaaaa ! Glömde / i sista (img)
Hoppas det funkar i fortsättningen nu ? |
Edited by - reeltoreel on 2004/09/27 15:10:08 |
|
|
reeltoreel
Member
3454 Posts |
Posted - 2004/09/27 : 15:11:10
|
Tack så hemst mycket för hjälpen ! |
|
|
edison
N.A.udiophile
2529 Posts |
Posted - 2004/09/27 : 17:02:25
|
*Nu tänkte även jag lära mej detta...klickar på länken "ftp://bildarkiv.hififorum.nu/" men det kommer bara upp "sidan kan inte visas". (Tänkte använda varianten att lägga bilder via IE)
*Denna länk: ftp://hififorum@bildarkiv.hififorum.nu/ ger även den resultatet "sidan kan inte visas"
*Skriver jag "www.knaak.dk" kommer jag in till en sida där jag bland övriga forummedlemmars nick finner en "mapp" med mitt nicknamn. Klicka på mappen ger inget, klickar jag på nicknamnet kommer jag till en sida där mina tidigare (av annan medlem ditsatta) bilder finns.
--------------------------------------------------------------- 1.Varför går inte mappen att öppna? 2.Har Knaak strul som gör att man inte just nu kan komma in på "ftp://bildarkiv.hififorum.nu/" eller på "ftp://hififorum@bildarkiv.hififorum.nu/ ??? (utan bara ser texten "sidan kan inte visas")
Kan inte inse/stå ut med att detta ska vara så svårt...när beskrivningen både av Gus respektive Zalve ju faktiskt visar sej vara lätta att följa, bara knaaken kunde göra som jag vill ;-((( |
SACD/DVD-Audio: Pioneer DV-575A / CD: Sony CDP-X3000ES / LP: H/K T60 & Ortofon OM40 > Vincent RIAA > ACURUS Line Pre L10 > slutsteg ACURUS A100 > > Högtalare: 'Projektbygge' "The Pretender", en stativare m Seas Excel 5" & SS 2905/9300 (Vilande: en fn trasig Edison60, samt högt.bygge med Seas Excel 8" (pappkon) & Scanspeak D9300) Nystartat bygge: SEAS 25F-EW bas + Scanspeak D2905/9300 diskant. Sluten låda på 33 liter, vilken skall bli aperiodiskt dämpad. |
Edited by - edison on 2004/09/27 17:06:53 |
|
|
|
Topic |
|