Author |
Topic |
|
reeltoreel
Member
3454 Posts |
Posted - 2004/09/24 : 15:18:29
|
Sitter på jobbet och har nyligen beställt några nya plattor. Plötsligt känner jag ett fruktansvärt sug efter att få komma hem och lyssna på hifi:n Det riktigt drar i hela kroppen efter njutningsfull musik, å få slappa i fåtöljen. Någon mer som har upplevt "suget" någon gång. Detta är då första gången för mig.
ps, Det är nästan i stil med att vara röksugen, för dom som vet hur det känns
|
"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer- controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout, |
|
primere
Member
447 Posts |
Posted - 2004/09/24 : 15:22:37
|
Det var längesedan jag kände det så....... allt är grått låter trist Men bra att du känner det så ....det är iaf fredag |
|
|
Mahler
Member
1782 Posts |
Posted - 2004/09/24 : 15:31:14
|
Jösses Primere!
Känner du så på en FREDAG är det ju allvarligt!!!
Dags att uppgradera helt enkelt! |
----------------------- Tabula Rasa! |
|
|
primere
Member
447 Posts |
Posted - 2004/09/24 : 15:39:14
|
Uppgraderade i Lördags he he men inget sug trots det! |
|
|
Blue
Member
2120 Posts |
Posted - 2004/09/24 : 16:20:42
|
Just idag känner jag nog mer ett ganska påtagligt sug efter öl och whiskey. |
Ett kungarike för en vevgrammofon. |
|
|
Circlomanen
Semesterfirare
9880 Posts |
Posted - 2004/09/24 : 18:16:59
|
quote: Det riktigt drar i hela kroppen efter njutningsfull musik, å få slappa i fåtöljen. Någon mer som har upplevt "suget" någon gång
Lite fel forum kanske, men jag känner ibland ett liknande lödsuuuuuug. Jag får en ide och kan knappt bärga mig. Jag måste måste måste få löda och prova.Olikt men ändå likt...(?) |
|
|
reeltoreel
Member
3454 Posts |
Posted - 2004/09/24 : 19:38:33
|
Circlomanen: "men jag känner ibland ett liknande lödsuuuuuug" Hahahahahaha , ett liknande sug fanns på den tiden jag var aktiv som radioamatör.(är det fortfarande ibland) Man kunde bara inte hålla sig borta från lödstationen. Just detta sug(hifisug) fanns tidigare idag hos mig, håller för fullt på att tillfredställa mina öron :-)
|
"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer- controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout, |
|
|
Circlomanen
Semesterfirare
9880 Posts |
Posted - 2004/09/24 : 20:42:36
|
quote: Man kunde bara inte hålla sig borta från lödstationen.
|
|
|
reeltoreel
Member
3454 Posts |
Posted - 2004/09/24 : 21:11:20
|
Är vi bara ett få utvalda lyckliga personer på detta forum som haft ett hifi - suuuuuuug ? Nog f+n har ni längtat efter hifi:n på kvällarna ? Är det gumman som säger stopp eller :-)
|
|
|
belle
Member
244 Posts |
Posted - 2004/09/24 : 21:19:54
|
Suuug! Jag är hemma men vill inte vara, här synd att det inte finns ca 100 dB till... Säger bara "Stonebridge" -(titel)"Con´t Get Enough" Sitt still om du kan. Det finns dara ett ord för detta "Disso"
|
-Må man säga vad man vill om ett syndigt leverne -men det är allmänbildande.........
|
|
|
reeltoreel
Member
3454 Posts |
Posted - 2004/09/24 : 21:25:23
|
Hmmmmmm Discodunk ????????? Funderar på och fråga lov om besök hos NN ?????? Basdunk "kan " vara skönt !!! |
|
|
belle
Member
244 Posts |
|
Zombie
Member
2502 Posts |
Posted - 2004/09/24 : 21:54:44
|
Härligt med lödsug: har köpt ett gäng 317-regulatorer, lite lämpliga motstånd, kondingar, ne liten 12-0-12 trafo och en LT1086 också... I helgen blire: LT1086 som allmän 5V-reg, ett gäng 317 som regulerar intill CD-DAC:ens analoga/digitala matningar, dito på dekodern och runt servot. Sen får det analoga utgångsteget i CD:n sin egen lilla trafo. Ett par regulatorer till Quadens ingångs-op. Fasen att drosslarna inte kom samtidigt! Om jag lever på måndag får ni fråga hur det bidde... ;)
Friskt kopplat, hälften brunnet! |
Översätter gärna eng/ty/dan/nor/est-sv, sve/est-eng, men tar betalt...fast inte så mycket |
|
|
Ipsen
Member
232 Posts |
Posted - 2004/09/24 : 21:58:17
|
Är inne i lumpen och en av de sakerna jag längtar mest efter det är anläggningen hemma. Det är tråkigt att lyssna på typen Mark-ministereo.
Men nu är man ju hemma så då kan man ju njuta. |
---> Mitt system <--- |
|
|
Hatoil
Member
1102 Posts |
Posted - 2004/09/24 : 22:19:20
|
Jag känner suget! Nu har jag dessutom lånat hem ett försteg över helgen och stereon drar mer än någonsin. Såklart har vi även besök och en massa annat i helgen. |
Säljer ny och begagnad vinyl i butik och på nätet: www.vinylium.se |
|
|
reeltoreel
Member
3454 Posts |
Posted - 2004/09/24 : 22:33:42
|
ipsen : vet inte vad som är mest tråkigt lumpen eller mark ?
|
|
|
Rob
Member
242 Posts |
Posted - 2004/09/24 : 22:45:01
|
Sitter och smuttar på en malt och lyssnar på Mahlers nya lådor... Ganska trevligt helt enkelt...
Ha en bra helg på er alla...
Imorgon bär det av till Alingsås...
Tala inte om uppgraderingar... Är djupt ner i träsket... Mahler är djupare än vad han hade tänkt sig...
MVH/Pelle |
|
|
Mahler
Member
1782 Posts |
Posted - 2004/09/24 : 22:47:25
|
hahahahahahahaha
Jag är Mahler!!
Jag är djupt i träsket!!
HILFE!!!! |
----------------------- Tabula Rasa! |
|
|
SebastianG
Member
432 Posts |
Posted - 2004/09/24 : 23:43:10
|
-Självklart har man hifisug! Speciellt när man har nya plattor, men vad gör man när förstärkaren är på rörbyte? Kris! Hjälp! Det är faktiskt inte alls lika kul med JVC-micron...
Sebastian |
"Still confused, but now on a higher level…"
Flyfisherman |
|
|
Loopen
Member
621 Posts |
Posted - 2004/09/25 : 10:56:50
|
Jag har beställt nya högtalare och står just nu utan....Här snackar vi hifisuuuug som heter duga. Sitter bara på jobbet och stirrar in i dataskärmen och får inget gjort. Var är min högtalare? Mår de bra? När kommer de? Tänk om de inte vill bo hos mig? Jag längtar.....
Borde nog gå till doktorn men han säger nog bara att jag lider av hifi sjukan och den går inget att göra åt. |
|
|
reeltoreel
Member
3454 Posts |
Posted - 2004/09/25 : 11:22:50
|
Loopen:"Mår de bra? När kommer de? Tänk om de inte vill bo hos mig?"
Jissa vad jag gjorde i går kväll Jag säger bara en sak ! Keb mo och Lr Burnside ! Va gott det är när man får sitt musiksug tillfredställt Men det tyckte inte hustrun som satt ensam framför dumburken hela kvällen Ska nog köra en runda till ikväll å se hur mycket hon tål
|
|
|
Zombie
Member
2502 Posts |
Posted - 2004/09/25 : 15:32:44
|
Fick in den nya trafon till analogdelen och krängde benen tillrätta på LT1086-5:an. Mja, klart bättre, mer driv, bredd och behagligare på något sätt. Nu blir det att ligga på soffan och bara lyssna med en Oban inom räckhåll :) |
Översätter gärna eng/ty/dan/nor/est-sv, sve/est-eng, men tar betalt...fast inte så mycket |
|
|
MONTANA
Member
534 Posts |
|
|
Topic |
|