HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Har beställt några nya skivor !
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2004/10/13 :  20:04:12  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message
Det ligger klockrent i enligthet med rimlighet, reeltoreel. Norah är lätt att ta till sig, lika så Monica. Diana Kralls låtar kan iband låta slentrian (hissmusik?) men andra låtar kan växa och det tar längre tid än ex Norah.

Semstra på du!

Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

Mattias
Member

1671 Posts

Posted - 2004/10/13 :  22:45:16  Show Profile Send Mattias a Private Message

Kul att du hittade lite trevlig musik reeltoreel

Tänkte bara rekomendera två andra album med Diana Krall som kanske ger ett annat intryck av henne. Det rör sig om de "nyare plattorna". Live in Paris och The Girl in the other room de är mina personliga favoriter med Krall. Kom bara ihåg nu att jag vråldiggar henne och är helt lost i henne

/Mattias
Go to Top of Page

gcs
Member

5273 Posts

Posted - 2004/10/13 :  22:52:01  Show Profile Send gcs a Private Message
Mattias jag tycker att du ska lyssna på Patricia Barbers senaste "Live in Paris" som är en riktig höjdare t.o.m. bättre än Krallan.
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/10/13 :  22:52:04  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Jag tycker att några av de tidigare D.K skivorna är också riktigt trevliga.
Tex
"All For You" och "Only Trust Your Heart", de var billiga på CDon.se när jag köpte dem.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/10/13 :  23:07:55  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Gcs:
Tycker man skall se att Krall och Barber är TVÅ olika stilar inom Jazz. Tycker det är svårt att jämföra dem.
Har båda damerna "live" skivor. Jag skulle inte komma på ideén att jämföra dem.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

gcs
Member

5273 Posts

Posted - 2004/10/13 :  23:20:05  Show Profile Send gcs a Private Message
Jag lyssnar på båda damerna men jag föredrar PB framför Krallan. F.ö. finns det flera kvinnliga och duktiga jazzpianister.
Go to Top of Page

JesseX
Member

327 Posts

Posted - 2004/10/14 :  08:07:06  Show Profile Send JesseX a Private Message
Inom kategorin jazz-sångerskor skulle jag vilja slå ett slag för Mary Coughlan. Hon ligger inte kanske helt i samma kategori som alla de som blivit stora stjärnor på senare tid. Dock har hon gjort ett antal skivor som är riktigt bra, bl.a. en 2-CD med Billie Holidays låtar.
Go to Top of Page

Mattias
Member

1671 Posts

Posted - 2004/10/14 :  08:23:46  Show Profile Send Mattias a Private Message

Det finns mycket bra musik
Skivan med PB konserterna från Frankrike skall med enkelhet inhandlas. Jag bara koppas på en SACD utgåva... kanske får man släppa det och gå på cd'n som redan finns ute.

Mvh Mattias
Go to Top of Page

redestad
Member

264 Posts

Posted - 2004/10/26 :  03:33:29  Show Profile Send redestad a Private Message
Tackar JesseX för tipset om Mary Coughlan, verkligt skön röst och verkar ha ett antal intressanta plattor. Verkar som materialet inte enbart rör sig inom jazzen, i alla fall utifrån det jag kunde höra på Allmusic men bra var det i varje fall. Ska beställa ett par som jag hittade relativt billigt på CDON, återkommer kanske med lite utförligare omdömen.

Har förresten någon annan något matnyttigt att säga om damens skivor - musik och ljud?
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.23 sekunder. Snitz Forums 2000