HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 En dröm har gått i uppfyllelse....
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

mattiasa
Member

584 Posts

Posted - 2004/09/24 :  11:49:27  Show Profile Send mattiasa a Private Message
I ett antal år har jag dreglat över TC Sounds baselement. Ända sedan jag hörde elementen för första gången (Golden Age Music i Alingsås) så har jag velat HA! HA! HA!

Så äntligen har jag lagt vantarna på ett par GA10UR. Väldigt lite använda... Någon som har erfarenheter av dessa som kan ge lite tips? De skall samspelas med stativare bestyckade med T&P C23 samt Eton 7". Vet att UR serien skall klara sig med små kabinett, runt 30 liter i portad låda. Tyvärr har jag inte fått tag i parametrarna än, men förhoppningsvis så dyker de upp. Jag vet inte om det finns ngn återförsäljare för dessa element i Sverige idag... Så lycklig!

Peter S
Member

1060 Posts

Posted - 2004/09/24 :  12:39:41  Show Profile Send Peter S a Private Message
Grattis!
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2004/09/24 :  13:25:31  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message
Härligt att hitta sitt drömelement när man nästan kanske gett upp hoppet!!!

Tipset från min sida är att dela lååååågt och brant. Eton's sjua är inte så klen så den skall kunna gå ner i frekvens. Dela med 3'e eller 4'e ordning och som sagt...långt ner i frekvens.

Vad gäller låda vet jag inte. Vet bara att det är lätt att få problem med att få rum med en port med tillräckligt låg avstämning. Kanske Peerless passiva radiatorer skulle vara ett alternativ?

Nån ÅF finns inte då TC Sounds fått närmast hybris.

Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

mattiasa
Member

584 Posts

Posted - 2004/09/24 :  14:26:11  Show Profile Send mattiasa a Private Message
Ja sjuorna gräver bra.

I mitt nuvarande vardagsrum är det overkill med dessa basar, mem jag köper dem för framtida bruk. De skall även extraknäcka som hembiosubbar (de kommer troligtvis att spela mer som hemmabio än för musik det närmsta året, men lådorna kommer att byggas för musikåtergivning)...

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.28 sekunder. Snitz Forums 2000