Author |
Topic |
ryst
Medlem i AÖ
1470 Posts |
|
molsson
Member
1646 Posts |
Posted - 2004/09/23 : 21:35:18
|
Matså: Jag ids inte ens svara på den frågan.... |
No hay banda!! |
|
|
Pjotre
dr. kursuppgång
3276 Posts |
Posted - 2004/09/23 : 21:48:01
|
Matså, vad har du snöat in på nu?? "Herresystem"??
|
|
|
matså
Semesterfirare
2705 Posts |
Posted - 2004/09/23 : 23:00:16
|
Pjotre gör sig lustig Det kan du göra på någon annan, tack. Menar du också att mitt hifisystem är något insnöat? Nej för min del har herr börsmäklares aktier sjunkit rejält. Du brukar inte prata med mig annars så varför skall du göra det nu. Men det kanske är bara är kul att göra narr åt mig?
Gids inte svara på frågan, du vill tydligen ha ett system där företagen styr och ställer- Arbetarna skall inte ha något att säga till om. Sådant företag hoppas jag att vi slipper här.
Tänker inte fortsätta, men lite trist att du och Pjotre vill ha sådana företag ala en vis man som vill att vi skall jobba tre timmar mer.
Välkomna till Matsås företag. Vi tillverkar världens bästa högtalare. De låter perfekt(såklart, och har den fördelen att den ändrar sig så att dom låter perfekt för varje lyssnare. MIna arbetare, arbetar minst 16 timmar om dagen och deras lön är på cirka 5000 i månaden. Några jäkla fackföreningar får inte finnnas. Mina arbetare skall enbart lyda sin arbetsgivare och säga hur högt när jag säger hoppa. Arbetarna är loja som bara den, för annars får de sparken direkt om de kvider det minsta.
|
Min fotosida på flickr
|
Edited by - matså on 2004/09/24 06:48:20 |
|
|
molsson
Member
1646 Posts |
Posted - 2004/09/24 : 01:17:29
|
Ibland undrar jag hur du är funtad matså. Du lyckas vända ett inlägg om kvalitet och arbetsmoral i öststatsländer, till att jag skulle önska att världens industrier styrdes av despoter. Mycket märklig vändning, och så urbota korkat att man blir trött. |
No hay banda!! |
|
|
LarsTokyo
100.000-klubben
776 Posts |
Posted - 2004/09/24 : 06:20:31
|
matså; tyvärr är det så världen fungerar. Hur mycket tror du ditt kaffe på morgonen skulle kostat om alla kaffeplockare skulle haft en lön som en svensk? Eller hur mycket hade ett par Nike eller Adidas skor kostat om de tillverkats i Usa istället för av barnarbetare i tredje världen? Det är bara att inse, så fungerar världen. |
Nu i North Carolina, USA. |
|
|
matså
Semesterfirare
2705 Posts |
Posted - 2004/09/24 : 07:05:26
|
Oj, här har jag missförstått Molsson totalt(men korkad är jag inte, jo i mitt inlägg som du menar Molsson ). Men hur vet du att alla här i Sverige har dålig arbetsmoral, finns säkert en del (som jag ibland). Men som helhet tror jag vi har en fin arbetsmoral.
Lars Tokyo; ja jag vet, när de sk låglöneländernas arbetare vaknar och går till uppror mot företagen om att de vill ha högre löner, bildar fack osv. Ja då kommer våra kära hifistuff att bli mycket dyrare. Men jag vill hellre att folk har det bra än att vi skall ha så billiga hifistuff som möjligt. Men ibland glömmer man tyvärr bort det där o bara tänker på sig själv, det skall naturligvis medges.
Barnarbete, visar sig inte så enkelt att avskaffa. För om man gör det så tar man oftast bort familjens enda inkomst. Man tar bort barnet från att arbeta, samtidigt som man utblottar familjen. Den onda cirklen är huvudrubriken i mitt inlägg.
Jag säger förlåt till er alla. Speciellt till Molsson var trött och grinig igår ingen ursäkt, men en förklaring.
Ps, jag tänker inte starta det där företaget inte med sådan ond företagare. Med en sådan företagare får man inte ut bra varor. En bra företagare skall vara mån om sina anställda, ordna bra arbetsplats, bra kontakt med de anställda. Arbetsmoralen skall inte beror på rädsla att bli avskedad.
|
Min fotosida på flickr
|
|
|
nurfen
Member
484 Posts |
Posted - 2004/09/24 : 07:49:05
|
Jag har grym arbetsmoral.. Därför jag läser här på forumet, ju! |
Sweetspot är överskattat! |
|
|
Cyber
Medlem i AÖ
2294 Posts |
Posted - 2004/09/24 : 07:50:28
|
Jag flyttar över den här tråden till nyhetsdelen, så intresserade kan läsa artikeln och jag låser tråden pga att fokusen ligger på företagsekonomiska diskussioner istället för HiFi/ cyber. |
|
|
Topic |
|