HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Blueman group
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2004/09/22 :  23:29:41  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message


Dom har varit uppe på tapeten innan , dessa män i blått. Jag såg på deras sida att senasten skiva finns ute i DvD-A multikanal men även i DTS. Många har vissa "klagar" att dom visuellt är mycket bättre än på skiva.

Vilket är ganska logiskt för det handlar om teater i grund o botten. Dom har 5 st olika uppsättningar varav 1 är i Europa (Berlin) För att hinna med allt det så finns det 60 !! st olika Blueman ! Orginal killarna spelar fortfarande in skivorna/Videos. Dom håller även till på New York uppsättningen.

För dom som vill ha en unik upplevelse på DvD ska helt klart spana in DvD:n The Complex Rock Tour Den är förvisso mer Rock konsert än deras fasta shower men jäkla va bra det är.

Mer info på www.blueman.com Där finner man en del olika små snuttar film o en massa annat. Vill ån söka till att bli en Blueman titta då här http://blueman.com/communitycontests/casting.shtml

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/09/22 :  23:33:50  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Kan bara instämma.
DVDn finns i hyllan hemma.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

edison
N.A.udiophile

2529 Posts

Posted - 2004/09/23 :  01:42:48  Show Profile Send edison a Private Message
Köpte DVDn idag som lite premiärgodis att mata likaledes idag inköpta Pioneer DV-575:an med ;-)
Snacka om kul!
Och visst skall dessa "performanceartister" SES.
Provlyssnade deras CDs på amazon.com och fick intrycket att dom inte är lika kul på CD som på konsert-DVDn.Mer rock'n roll på DVDn om man så säger...

Edit:stavfel(!)

SACD/DVD-Audio: Pioneer DV-575A / CD: Sony CDP-X3000ES / LP: H/K T60 & Ortofon OM40 > Vincent RIAA > ACURUS Line Pre L10 > slutsteg ACURUS A100 > > Högtalare: 'Projektbygge' "The Pretender", en stativare m Seas Excel 5" & SS 2905/9300
(Vilande: en fn trasig Edison60, samt högt.bygge med Seas Excel 8" (pappkon) & Scanspeak D9300) Nystartat bygge: SEAS 25F-EW bas + Scanspeak D2905/9300 diskant. Sluten låda på 33 liter, vilken skall bli aperiodiskt dämpad.

Edited by - edison on 2004/09/25 09:27:26
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2004/09/23 :  07:01:08  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
Min är en reg 1 , där följde med 3 låtar i DTS från senaste skivan. Är det samma med reg 2 ??

Nån som vet var man går en Drumbone kurs ??

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Sanoj
Mannen med bilderna

2475 Posts

Posted - 2004/09/23 :  08:02:00  Show Profile Send Sanoj a Private Message
Jag hakade på ett VIP-gäng på Arken då det var nattvandring och såg denna konsert i PL-Audio`s rum ( Det enda "utomstående" rummet jag hann med på hela mässan ). Jag blev helt frälst i deras show och dvd`n är nu beställd och kommer under veckan...


// Jonas

Konsult hos Consulterna
Go to Top of Page

ayayay
Inredningsarkitekt

1278 Posts

Posted - 2004/09/23 :  08:18:14  Show Profile Send ayayay a Private Message
Jag skall till New York nu 1:e oktober.

Har blivit rekomenderad att gå och se dessa "blå män".
De håller tydligen till i de nedre delarna utav Broadway (vad jag har hört)

De som sitter längst fram på deras show:er får ha regnkläder på sig (som de delar ut)

En färg-rik show, både i ljud, ljus och färg

Min arbetskamrat som var där, sa att det va bland det häftigaste han hade sett.

"difficulties mastered is opportunities won" - Winston Churchill
Go to Top of Page

edison
N.A.udiophile

2529 Posts

Posted - 2004/09/23 :  20:24:26  Show Profile Send edison a Private Message
johan_björklund:
Ja, dom tre låtarna är med som bonus, i 5.1 samt PCM 2 kanal.
För övrigt min för 179 skr på Rock's.

ayayay:
KUL!
Iofs lär inte Broadwayshowen vara lika rockig men är det bara lite liknande DVD-konserten så verkar det ju sjukt intresant att se irl!

SACD/DVD-Audio: Pioneer DV-575A / CD: Sony CDP-X3000ES / LP: H/K T60 & Ortofon OM40 > Vincent RIAA > ACURUS Line Pre L10 > slutsteg ACURUS A100 > > Högtalare: 'Projektbygge' "The Pretender", en stativare m Seas Excel 5" & SS 2905/9300
(Vilande: en fn trasig Edison60, samt högt.bygge med Seas Excel 8" (pappkon) & Scanspeak D9300) Nystartat bygge: SEAS 25F-EW bas + Scanspeak D2905/9300 diskant. Sluten låda på 33 liter, vilken skall bli aperiodiskt dämpad.
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2004/09/23 :  20:46:19  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
ayayay

Du kan beställa biljetter på deras sida , men du är nog lite sent ute. MEN...... om du kommer in så vill vi ha ett SAFTIGT reportage !


>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

edison
N.A.udiophile

2529 Posts

Posted - 2004/09/25 :  09:30:20  Show Profile Send edison a Private Message
Nu har DVDn fått ett par-tre genomkörningar, och det är bara att konstatera detta är kanonkul!
Rekommenderas varmt!

SACD/DVD-Audio: Pioneer DV-575A / CD: Sony CDP-X3000ES / LP: H/K T60 & Ortofon OM40 > Vincent RIAA > ACURUS Line Pre L10 > slutsteg ACURUS A100 > > Högtalare: 'Projektbygge' "The Pretender", en stativare m Seas Excel 5" & SS 2905/9300
(Vilande: en fn trasig Edison60, samt högt.bygge med Seas Excel 8" (pappkon) & Scanspeak D9300) Nystartat bygge: SEAS 25F-EW bas + Scanspeak D2905/9300 diskant. Sluten låda på 33 liter, vilken skall bli aperiodiskt dämpad.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.48 sekunder. Snitz Forums 2000