Låter som att du har ganska kraftigt rörstärkeri då alltså. Borde funka med del allra flesta högtalare, så länge du inte går in på verkligt stora och tungdrivna alternativ. Thulen borde du också kunna klara dig utan i de flesta fall. Mitt tips: Prova först med dina monoblock och ett par hyfsat lättdrivna högtalare som du gillar, förmodligen kommer det funka fint.
Du skall kanske helst ha ett par högtalare som inte har knepiga impedansförhållanden.Helst lägsta punkt över en 4-5 ohm och inga stora växlingar i fasen.Kan du sen få till det med en hyfsad känslighet också så ger det extrapoäng Fast jag kör själv med 85db känslighet och lite knepig fas till mina rörhäckar
Nostalgi är kul och rören glöder Och en vevis är aldrig fel
Hallå! Jag har precis "övergivit" min biampning med solid state till basarna och rör till mid/hi. Visserligen lät det bra med biampning också men jag tycker inte att jag vann något på det.Visst hör jag skillnad men det låter inte sämre, det blev bara en annorlunda ljudbild. Då hade jag ändå ett ganska potent slutsteg till basarna, ett Sony TA-N80ES. Rörstegen är ett par moddade Dynaco mkIII. Så jag råder också att först prova med "bara" rörsteg. Mvh Zeke