HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Köp, Sälj & Byt på Sveriges största 2-kanalforum!
 Säljes
 Sony DVP-S 9000ES, Regfri: 4500:- *bokad*
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

kebarb
Member

240 Posts

Posted - 2004/09/15 :  20:21:29  Show Profile Send kebarb a Private Message

En Sony dvp-s 9000ES SACD/DVD/CD spelare i toppskick, enheten är komplett med manualer, originalkartong, fjärr och nätkabel. Maskinen är sparsamt använd och givetvis regionsfri med både Auto och manuell region. Köpt hos Referenceaudio. Pris: 4500:-

Glömde; Komponent ut & PS för er som kör projektor.

Kan skickas inom sverige
070-3730115
Johannes

Edited by - kebarb on 2004/09/25 19:53:47

luften
Member

723 Posts

Posted - 2004/09/15 :  20:27:17  Show Profile Send luften a Private Message
Hej,

hur är det med: CD-R / CD-RW ? Copy protection skivor (framförallt bmg-copy-control brukar bråka på spelare som jag äger)?

//air
Go to Top of Page

kebarb
Member

240 Posts

Posted - 2004/09/15 :  22:13:22  Show Profile Send kebarb a Private Message
Tjenare Luften, du har PM
Go to Top of Page

marbrink
Member

2873 Posts

Posted - 2004/09/15 :  23:51:08  Show Profile Send marbrink a Private Message
Är också lite intresserad...har hört att den inte klarar CD-R/CD-RW...är det sant?
Go to Top of Page

Gaffa
fd. Mabuse

1455 Posts

Posted - 2004/09/16 :  05:45:45  Show Profile  Visit Gaffa's Homepage Send Gaffa a Private Message
Hur ligger den här i Audio-prestanda i förhållande till de rena CD-spelarna AX-20ES och AX-50ES?

Jag har förstått att driv-verken i AX- ES-spelarna är samma och top-of-the-line, är det samma mekanik i dvp-s 9000ES?

Skeptic Friends Network
"When the going gets tough, the tough get duct-tape..."

"När Höginkomsttagarna kallar sig arbetarparti måste även sagoboksförfattarna ana nya läskretsar..." - Arne Anka
Go to Top of Page

luften
Member

723 Posts

Posted - 2004/09/16 :  07:44:19  Show Profile Send luften a Private Message
Om man kollar på dvdrhelp, så påstår vissa att deras spelare spelar cdr, vissa att dom inte alls spelar cdr, och vissa att dom spelar endast specifika certifikat.

http://www.videohelp.com/dvdplayers.php?DVDname=sony+9000es&Submit=Search&Search=Search&country=&orderby=Name

//air
Go to Top of Page

kebarb
Member

240 Posts

Posted - 2004/09/16 :  09:58:38  Show Profile Send kebarb a Private Message
Hejsan Allihopa! Kul att det kom så mycket respons! Jag kan ärligt säga att jag inte fått den att spela CD-R, det media jag testat har varit Verbatim och RazorSound. CD-RW och Audio CD-R vet jag dock inget om. DVD-R spelar den upp utan problem. Vad gäller spelaren är det en underbar maskin, stabil och gedigen på ett sällsynt sätt med sina 16Kg. Knäpptyst mekanik och med möjlighet att stänga av både bild-delen (och digital-delen?) av elektroniken för störningsfritt ljud. Självlysande fjärrkontroll (med belysning) och nedsläckbar display för den som vill ha det så. Den spelar även SACD på ett ypperligt sätt. helt klart en produkt i klass med Sonys övriga ES maskiner, och absolut tre steg upp från ex. S7700 DVDn. Om någon känner sig manad lämnar jag öppet köp på enheten, är du inte nöjd köper jag den tillbaka! (nu har jag skrivit en hel bibel här)
Go to Top of Page

bambadoo
Member

197 Posts

Posted - 2004/09/16 :  10:51:55  Show Profile Send bambadoo a Private Message
Så er den etter sigende flott å modifisere:
http://www.modwright.com/products/index.php?product_id=8
http://www.empiricalaudio.com/frmods.html#Sony%20DVP-S9000es%20Mods
http://www.audiocircle.com/circles/viewtopic.php?t=12517
Den skal ha et glimrende drivverk også.
Go to Top of Page

kebarb
Member

240 Posts

Posted - 2004/09/23 :  16:27:05  Show Profile Send kebarb a Private Message
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.38 sekunder. Snitz Forums 2000