HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 läker tiden alla sår?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Per
cyklist, halvjapan, blivande maktfaktor

1218 Posts

Posted - 2002/09/30 :  16:33:15  Show Profile Send Per a Private Message
av någon anledning har mitt rörslutsteg bestämt sig för att fungera igen. har nu kört det i 2 timmar utan några problem men vi får väl se vad som händer om några dagar.

skönt är det ivarjefall att vara åter från den bantningskur som transistorer bjuder på. rörigt är trevligt och här har man gått på självsvält i nästan fem månader.

sayonara, nu ngt lyckligare och ännu lite dummare

Beethoven wrote music though he was deaf. He was so deaf he wrote loud music.

Strmbrg
bevärlig & besynnerlig hififilosof

1580 Posts

Posted - 2002/09/30 :  16:42:16  Show Profile Send Strmbrg a Private Message
quote:
Originally posted by Per

av någon anledning har mitt rörslutsteg bestämt sig för att fungera igen. har nu kört det i 2 timmar utan några problem men vi får väl se vad som händer om några dagar.

skönt är det ivarjefall att vara åter från den bantningskur som transistorer bjuder på. rörigt är trevligt och här har man gått på självsvält i nästan fem månader.

sayonara, nu ngt lyckligare och ännu lite dummare



Ptja, om man måste välja mellan olycklig och klok, eller lyckli' å dum, så är du bara att gratulera!

...Small det nu?..

Strmbrg,

/Strmbrg,
Det bästa kanske inte alls är gott nog.
Det skall ju helst vara bra dessutom.

Go to Top of Page

Per
cyklist, halvjapan, blivande maktfaktor

1218 Posts

Posted - 2002/09/30 :  17:28:33  Show Profile Send Per a Private Message
quote:
Originally posted by Strmbrg

quote:
Originally posted by Per

av någon anledning har mitt rörslutsteg bestämt sig för att fungera igen. har nu kört det i 2 timmar utan några problem men vi får väl se vad som händer om några dagar.

skönt är det ivarjefall att vara åter från den bantningskur som transistorer bjuder på. rörigt är trevligt och här har man gått på självsvält i nästan fem månader.

sayonara, nu ngt lyckligare och ännu lite dummare



Ptja, om man måste välja mellan olycklig och klok, eller lyckli' å dum, så är du bara att gratulera!

...Small det nu?..

Strmbrg,



här smäller inget...ännu!

har du några elakingar kvar när du kommer hem? eller bara fallfrukt?

sayyyyyyyyyyyyyonnaaaaaaaarrrrrrrrrrrraaaaaaaaa

Beethoven wrote music though he was deaf. He was so deaf he wrote loud music.
Go to Top of Page

Flint
Member

3862 Posts

Posted - 2002/09/30 :  18:08:13  Show Profile Send Flint a Private Message
Per

Du kanske har såna där HEALANDE egenskaper.
Go to Top of Page

falukorv
Ej medlem längre

555 Posts

Posted - 2002/09/30 :  20:45:33  Show Profile Send falukorv a Private Message
Kruxet med rör är att antingen funkar dom eller också så funkar dom.
Sällan som dom inte funkar, men om dom inte gör det så funkar dom verkligen inte utan är helt döda (om man inte har en rörbrännare, då funkar dom säkert igen).
Om man jämför med transistorer (ej att förväxla med transingar som är något mer suspekta (transvestit-er,-na, ed)) så funkar dom eller också så funkar dom inte.
Om någon förstår vad F.*/Jag**/Vi*** menar.

* 3:e person
** Egen hög person
*** Multipel person(lighet)

- Handen på hjärtat, vem gosar med varma rör ? (förutom rörmokaren)

Ber eventuellt om ursäkt (e.g. insekt) för alla dom där domen istället för dem som man ju ska skriva men ju inte ser så kul ut när man skriver så.

För övrigt undrar F. till vilken nytta särskrivningsreglementsutkast finns...
Go to Top of Page

paradis_oscar
Får jag lov?

628 Posts

Posted - 2002/09/30 :  20:51:49  Show Profile Send paradis_oscar a Private Message
quote:
Originally posted by Per

av någon anledning har mitt rörslutsteg bestämt sig för att fungera igen. har nu kört det i 2 timmar utan några problem men vi får väl se vad som händer om några dagar.

skönt är det ivarjefall att vara åter från den bantningskur som transistorer bjuder på. rörigt är trevligt och här har man gått på självsvält i nästan fem månader.

sayonara, nu ngt lyckligare och ännu lite dummare




vad trevligt för dig... rör är mysiga

tyvär så har rörmonoblocken som jag använt som ersättningsslutsteg bestämt sig för att inte fungera, 2 trasiga rör och en säkring hitils...

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.45 sekunder. Snitz Forums 2000