HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Fabricerad och riktad musik?!!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2004/09/14 :  13:58:54  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message
Hej alla och tack för era synpunkter!

Ibland stör man sig mer på vissa fenomen än vanligt. Verkar som att alla har lite upprörda känslor kring viss typ av musik.

Sen finns det en annan sida av detta och det är det som närmast kan kallas för "musik snobbism". Guilty as charged, kanske jag borde skriva...

Radion och då dom "andra kanalerna" är en bra källa för ny musik. Det får nog bli en radioinvestering framöver för mig.

Ingenting vara för evigt och jag tror att skivbolagens kortsiktiga, bästföremusik kommer tyna bort innom kanske 3, 5 eller 7 år. Jag kan ju alltid få hoppas!


Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

sisko
Member

202 Posts

Posted - 2004/09/14 :  14:05:33  Show Profile Send sisko a Private Message
Jisses jag blev så inspirerad av den här tråden att jag sprang ner på klubben å köpte en radiodel från NAD (C 422). Man ska aldrig försitta ett tillfälle att shoppa elektronik.
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2004/09/14 :  14:08:11  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message
Bra jobbat sisko!

Pris? Bilder? I annan tråd kanske...

Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

oscar-ja
Member

77 Posts

Posted - 2004/09/14 :  14:18:39  Show Profile  Visit oscar-ja's Homepage Send oscar-ja a Private Message
Svensk radio är trevligt, men ibland är utbudet lite för litet. Jag har en radio som jag använder någon gång då och då. Det är väldigt trevligt att få höra lite nytt och oväntat genom högtalarna och att inte veta riktigt vad som väntar. Vad som är ännu mer spännande är dock att kunna ta in radio från hela världen. Nej, jag talar inte om att lyssna på AM-radio från andra sidan jordklotet, utan om webbradio. Det finns tusentals radiokanaler, och även om jag personligen tycker att signal/brusförhållandet är sämre där så finns det mycket bra att hitta. En del fantastiskt bra saker faktiskt.

Att lyssna genom datorn går ju an, men vad jag vill ha är ett smidigt sätt att integrera webbradio med ljudanläggningen. Det finns några olika lösningar för det här, varav en Squeezebox kanske är det bästa. Jag har länge varit väldigt nära att köpa en sån, och snart gör jag det nog. Se http://www.slimdevices.com/. Det finns en svensk affär som säljer dem också, för den som inte bryr sig om sina pengar. Det är kul med ny musik.
Go to Top of Page

Gaffa
fd. Mabuse

1455 Posts

Posted - 2004/09/14 :  16:20:03  Show Profile  Visit Gaffa's Homepage Send Gaffa a Private Message
EngelholmaAudio:
quote:
I (den desperata?) jakten på att hitta fler FEL på denna låt undrar jag om inte låttexterna (i symbios med artisten) skall tilltala en speciell grupp. En mottagargrupp.
I detta fall handlar dom om ensamma människor som nästan gett upp hoppet på att hitta nån kvinna eller man i sitt liv. Man tar till popmusiken och lyssnar till "I'm single, right now, that's how i want it to be".
Menar du något i stil med Mauro Scocco's "En sång för alla dom..."

Det är en av mina största hatobjekt. Varje gång jag hör låten gör jag en av tre saker: 1) byter kanal 2) stänger av radion eller 3) lämnar rummet. Försöker någon hindra mig blir jag våldsam.

Skeptic Friends Network
"When the going gets tough, the tough get duct-tape..."

"När Höginkomsttagarna kallar sig arbetarparti måste även sagoboksförfattarna ana nya läskretsar..." - Arne Anka
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.41 sekunder. Snitz Forums 2000