HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Yamaha 650 + bi-wire?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Andreas A
Member

407 Posts

Posted - 2004/09/05 :  20:42:32  Show Profile Send Andreas A a Private Message
Kanske inte direkt går under hifi detta men tänkte att den handlar ju om 2 kanaler så.

Mitt problem är väl då att jag undrar hur man kopplar bi-wire till fronthögtalarna och samtidigt använder både A+B högtalarutgångarna?
förstärkaren skall ha biwire anslutningar på förstärkaren,Men jag är inte säker på att det är A+B som innebär att det blir Bi-wire
Jag har en Yamaha 650 förstärkare.

Läste något om att man kunde använda bakre högtalarnas utgångar även till frontarna på något sätt men förstod inte mycket av den dåliga beskrivningen jag hittade, någon som vet närmare om detta?

StudioSound
Member

50 Posts

Posted - 2004/09/05 :  22:24:15  Show Profile  Visit StudioSound's Homepage Send StudioSound a Private Message
Hej Andreas,

Jeg mener at biwire ofte giver detaljer på bekostning af sammenhæng i lydbilledet.

Se i øvrigt dette link, det forklarer ganske godt problematikken: http://www.sonicdesign.se/biwire.html

Med venlig hilsen
Karsten
www.studiosound.dk
Go to Top of Page

Andreas A
Member

407 Posts

Posted - 2004/09/06 :  07:53:50  Show Profile Send Andreas A a Private Message
Ja hmm, jag skulle iallafall vilja pröva och se om man faktiskt hör skilnad själv, men tack iaf var intressant att läsa!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.39 sekunder. Snitz Forums 2000