HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Shunt -spänningsregulator
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

mr. Triatic
Member

1476 Posts

Posted - 2004/09/05 :  18:37:49  Show Profile Send mr. Triatic a Private Message
jag håller på att leta ihjäl mig på internet efter beskrivning och litet teori bakom en shuntande spänningsregulator, nån av er som har ett tips??
var skall jag leta?

det finns knappt nåt om ämnet i mina böcker heller..
tacksam för alla tips!!!

Livet är för kort för mono

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2004/09/05 :  18:49:15  Show Profile Send Circlomanen a Private Message
TUBECAD.COM något nummer runt juli 99 tror jag. Allen Wright beskriver sin super-reg i The tube preamp cookbook.
Go to Top of Page

mr. Triatic
Member

1476 Posts

Posted - 2004/09/05 :  19:44:24  Show Profile Send mr. Triatic a Private Message
fast den skall vara diskret... inga rör alltså 8-)

Livet är för kort för mono
Go to Top of Page

gammelnalle
Member

617 Posts

Posted - 2004/09/05 :  19:53:19  Show Profile Send gammelnalle a Private Message
Inte för att jag vet VAD du vill veta, men i The Ultimate Tone 2 av Kevin O Connors (Power Press) står det en del om Shunt regulator...

om nu det kan vara till någon nytta...



Den som hittar några stavfel får behålla dessa
Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2004/09/05 :  21:34:38  Show Profile Send Circlomanen a Private Message
Principen för en shuntreg är densamma oavsätt om du använder rör,bipolära,mosfetar,kulventiler eller elektromekanik och potentiometrar
Go to Top of Page

Lenn Art
Bygg-Harry -05, Mästar-Harry -06, 100.000-klubben

739 Posts

Posted - 2004/09/05 :  22:01:40  Show Profile  Visit Lenn Art's Homepage Send Lenn Art a Private Message
Allen Wrights beskrivning är mycket läsvärd. Triatic: kretsen är helt vakuum-fri.

Vad är rätt och vad är fel? Och av allt det som är rätt - vilket är mest rätt?
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.41 sekunder. Snitz Forums 2000