HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Supra EFF-ISL vs EFF-IXLR och DAC-XLR?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

datar
Member

657 Posts

Posted - 2004/09/05 :  15:51:21  Show Profile  Visit datar's Homepage Send datar a Private Message
Hej!

Jag är ägare av Supras EFF-ISL och är mycket nöjd med den kabeln (kör den till min dj anläggning). Nu inväntas det troligen ett balancerat mixerbord och min fråga är då följande:

Är det någon som hört Supra EFF-IXLR och DAC-XLR? Vad är det för skillnad på dessa kablar? Tror ni EFF-IXLR och DAC-XLR är jämlik EFF-ISL ljudmässigt sett?

Jag tycker EFF-ISL är en prisvärd kabel och gör nytta i min dj anläggning därav funderingarna på Supras XLR kablar.

Har ni även andra tips på trevliga XLR kablar omkring 1000 lappen så får ni gärna tipsa mig!

Tack så mycket för er hjälp

mvh Johan!

Vänligen
Johan Linnarsson

Blue
Member

2120 Posts

Posted - 2004/09/05 :  18:22:28  Show Profile Send Blue a Private Message
Jag tycker också att Supras signalkablar är bra och prisvärda. Dessutom är dom babyblå och söta!

Supra EFF-ISL och EFF-IXLR är, såvitt jag vet, identiska kablar men med olika kontakter. Supra DAC-XLR är ju däremot en annan kabel.

Jag har haft både DAC och EFF (inte med XLR dock) samtidigt och haft väldigt svårt att upptäcka någon ljudskillnad (i alla fall i det system jag hade då), men EFF är ju den på pappret bättre kabeln.

En del tycker att balanserat kablage generellt är överlägset, medan andra menar att det i hemmasammanhang bara är motiverat vid långa kabelsträckor mellan för- och slutsteg. Men det där är en annan diskussion.

Bra balanserade kablar i prisläget du är ute efter kan du nog även hitta hos t.ex. Clou Cable, Audioquest, QED och Marcus Cable skulle jag tippa.

Ett kungarike för en vevgrammofon.
Go to Top of Page

Loopen
Member

621 Posts

Posted - 2004/09/05 :  21:19:00  Show Profile Send Loopen a Private Message
Som sagts tidigare så är ju isl och xlr samma kabel men för olika ändamål.

Däremot tycker jag att EFF kabeln är klart bättre än DAC. Har själv haft båda kablarna och EFF upplevs som mer detaljerad och det blir mer ordning på ljudet. Sen är ju alla Supras kablar sådana att de inte har någon imponatoreffekt utan bara gör det de skall. Man märker med andra ord inte av kablarna och det är väl så det skall vara.

Äger själv: EFF-ISL, EFF-IXLS Anivarsary, DAC-X, Trico, Y-Linc, LoRad + Plock och Ply 3,4/S.
Go to Top of Page

datar
Member

657 Posts

Posted - 2004/09/05 :  21:49:47  Show Profile  Visit datar's Homepage Send datar a Private Message
Tack Loopen och Blue för era svar.

Loopen: Så som du beskriver EFF kablarna så var det nästan så jag anade att det skulle vara dvs ingen skillnad på ISL:en och IXLR:en.

Blue: Jag hade ju glömt bort att spana in Marcus Cabels hemsida. Har du provat "Black Silver" kabeln?

Finns det någon annan som möjligen äger eller har provat "Black Silver" kabeln? Det ligger i den prisklass som jag kan lägga på kabel till mitt mixerbord.

Tack alla för den fina hjälpen

Vänligen
Johan Linnarsson
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.41 sekunder. Snitz Forums 2000