HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Fjärrkontroll?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

pewe
Member

335 Posts

Posted - 2004/09/03 :  10:18:58  Show Profile Send pewe a Private Message
Nej, nu bara måste jag ha en systemfjärrkontroll för att undvika "fjärrkontrollsgalenskapen" hemma hos oss!

Den skall styra Thuleförstärkare, Philips-TV, H/K-cd samt en Sony-DVD. Vad kan ni rekommendera? Thule har ju en systemfjärr som är baserad på Philips Pronto, den heter RC250, har någon erfarenhet av denna fjärr? Eller finns det andra bra alternativ? Oneforall verkar intressanta men har hört att de drar mycket batteri samt har ett irriterande surrande, inte bra vid lyssning...

Då jag endast kör i 2-kanal har jag inga behov av surroundfinesser.

Kan ni reda ut det här för mig?

tommypeters
Medlem i AÖ

1020 Posts

Posted - 2004/09/03 :  10:25:40  Show Profile Send tommypeters a Private Message
Många är nöjda med sina Kameleon från Oneforall - de är ju mycket billigare än Pronto. Jag har lite funderat på en sådan själv, men nu när jag precis köpt en Denon förstärkare med lärbar fjärr så kanske jag inte behöver någon annan. Har aldrig hört någon säga att Kameleon surrar märkbart, måste fråga folk om det.

Nackdelen med Kameleon är att dess minne för IR-inlärda kommandon är mikroskopiskt. Å andra sidan klarar den redan förprogrammerad många märken, och om man efterfrågar något speciellt märke så är de duktiga på att uppdatera (man får tydligen uppdateringen via telefonen).

Man kan visst köpa en kabel och koppla den till dator, och själv ordna med dessa koder och uppdateringar - om man känner för sådant...

Meridian G98DH/G68ADV/DSP5000C/D1500/DSP33
BC Acoustique ACT A3
NuForce Ref8.200W
Velodyne DD-15 & DD-12
Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2004/09/03 :  14:05:37  Show Profile Send huzze a Private Message
OneForAll känns för mig totalt överlägsen.
Har haft flera modeller, bl a Kameleon.
Värt att nämna är att den endast "surrar" när den lyser dvs när man använder den.

Om du inte MÅSTE ha belysning, så välj en vanlig OneForAll 6.
Perfekt för Hifi, klarar mycket inlärning och går att uppgradera !


Huzzes musikanläggningar

Bildreportage: Surround från 90-talet AÖ hos Intelligent Sound Sheraton 2010 AÖ hos huzze Rum hos Audio Concept

Edited by - huzze on 2004/09/03 14:07:05
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.41 sekunder. Snitz Forums 2000