HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Grrrrr Hifi klubben
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Lindberg
Starting Member

25 Posts

Posted - 2004/09/02 :  15:29:48  Show Profile Send Lindberg a Private Message
Hade tänkt att köpa en ny subbas kabel, Tara Labs Prism 2200SUB
på hifiklubben. Då jag jobbar på ett serviceföretag i branchen som
har utfört lite service åt dom tidigare tänkte jag lösa kabeln via företaget för att få ett betydligt bättre pris. Men när jag kom dit ville de inte lösa kabeln mot faktura. De löser inte produkter mot faktura pga det kostar för mycket i personalkostnader (de har ingen riktig ekonomiavd.) Så nu står jag här förbannad utan kabel.
Då jag ändå vill ha kabeln (är inte beredd att betala fullpris som privatperson) kommer här min fråga: Vilka flera butiker säljer Tara Labs?? Eller har ni någon annan kabel att rekommendera?? Men som sagt, helst vill jag köpa denna kabel, fast någon annanstans.
Hjälp!!

Lindberg

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2004/09/02 :  15:37:41  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Du behöver väl inte ha en faktura för att dra av något?
Kontantkvitto funkar lika bra i bokföringen i mitt företag i alla fall.
Jag förmodar då att köpet är relaterat till företaget annars är det ju olagligt...

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn

Edited by - Bernt Jansson on 2004/09/02 15:41:57
Go to Top of Page

Haakan
Member

2630 Posts

Posted - 2004/09/02 :  15:45:08  Show Profile Send Haakan a Private Message
klart du kan handla på kvitto för att företaget drar ju bara av momsen sedan... in å handla bara sen lämna kvittot till företaget bara!

så brukar då jag göra...brukar handla allt från kläder till diesel osv handla på du

"även jag hör skillnad på inbrända och innebrända kablar" (c) _jax =)
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/09/02 :  16:13:53  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Det behövs inte mer än så att få dig förbannad `?
Antar att du skall ha kabeln till företaget...

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2004/09/02 :  16:23:22  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message
"är inte beredd att betala fullpris som privatperson"

Nehej ! Å varför inte ?
Jag har två företag men kan knappast gå in på en möbelaffär och köpa en dubbelsäng, sedan be dom fakturera detta på firman, eftersom det skulle se löjligt ut att stå i en säng och reparera cyklar, gräsklippare m,m.
Men eftersom du skriver HELT öppet om detta så är det väl ditt företag som skall köpa (använda) kabeln förmodar jag.
Då borde dom också kunna fakturera dig (firman )

"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer-
controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout,

Edited by - reeltoreel on 2004/09/02 16:24:15
Go to Top of Page

Lindberg
Starting Member

25 Posts

Posted - 2004/09/02 :  17:02:30  Show Profile Send Lindberg a Private Message
Som jag skrev tidigare så jobbar jag på ett företag som reparerar hemelektronik. Och, ja, kabeln kommer användas på företaget som testkabel, men därifrån kan jag köpa den som personalköp/demoex.

Finns det någon mer återförsäljare som säljer Tara Labs??

Lindberg
Go to Top of Page

10
Member

732 Posts

Posted - 2004/09/02 :  17:07:12  Show Profile Send 10 a Private Message
Men varför måste du lösa den mot faktura?
Go to Top of Page

Labonka
Starting Member

40 Posts

Posted - 2004/09/02 :  17:19:06  Show Profile Send Labonka a Private Message
Jag har hört till mig sägas(konsulter) att kostnaden för att hantera en(1) faktura är mellan 200-400 kr. Detta är alltså för företaget som ska betala fakturan, vad kostnaden är för firman som skickar fakturan vet jag inte, men säkert inte gratis .
Så varken för din firma eller för HiFi-Klubben är egentligen inte faktura ett särskilt smart alternativ

/L
Cash is king!
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/09/02 :  22:45:38  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Vi får kolla om vi kan hitta nån mer som säljer den.
Fast det är väl som vanligt mer produkterna som HIFIKlubben säljer.

Jag kan inget om företagsekonomi, men med ett kvitt borde väl man kunna lyfta momsen ?!

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Terminator
Moved on...

1124 Posts

Posted - 2004/09/03 :  00:59:33  Show Profile Send Terminator a Private Message
Det är bara Hi-fi klubben som säljer Tara Labs.

/Hans
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.28 sekunder. Snitz Forums 2000