HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Problem med elstörningar.
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Tifosi
Member

425 Posts

Posted - 2002/09/30 :  09:36:36  Show Profile Send Tifosi a Private Message
Hejsan.
Jag har lite problem med "skitig" el hemma. Det är som så att det knäpper ungefär som ett statiskt sprak lite då och då. Jag har kommit fram till attt det är CD-spelaren som ljudet kommer ifrån då jag inte hört nått oljud vid lyssning via surround recievern.
Jag hade CDn inlämnad och där körde de den i drygt en vecka utan att höra nått konstigt.
Det är troligt att störningen kommer från pannan eller kylen eller nått liknande.
Hur skall jag få bort störningen? Jag provade att släpa hem en skyddstrafo från jobbet men jag märkte ingen skilnad förutom att trafon brummade så in i...
Dessvärre är inte vägguttagen jordade. Undrar vad det kan kostade att fixa det? Jag har dock provat att dra en lång sladd från tvättstugan för att få prylarna jordade men det har inte hjälpt.
Vad finns det för bra filter och dyl. som kan tänkas va bra? Fast för att ett filter skall funka måste det väl va jordat?

Har ni några förslag?

/Ola

Nagref
Member

113 Posts

Posted - 2002/09/30 :  11:53:49  Show Profile Send Nagref a Private Message
Kyl och panna kan vara riktiga marodörer när det gäller störningar. Är det ett mer kontinuerligt sprakande (under några sekunder) så kan det vara pannan (oljeldad?) när den går igång. Om det är så så är de störningarna luftburna och tas inte bort med nätfilter eller jordning. Om det är mycket störande så kan jag bara rekommendera att du stänger av pannan när du lyssnar seriöst.

Assisterar Holographic Audio och Larsen Hifi
VD för Acoustic Landscape
R&D-ansvarig för Acoustic Illusion
Go to Top of Page

Tifosi
Member

425 Posts

Posted - 2002/09/30 :  12:39:43  Show Profile Send Tifosi a Private Message
Störningen hörs bara som ett kort vasst knäpp, som ett statiskt knaster ungefär.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.42 sekunder. Snitz Forums 2000