HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 tips på stenhård subb
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Merry
Member

275 Posts

Posted - 2004/09/01 :  23:38:07  Show Profile Send Merry a Private Message
hej,skulle vilja ha tips på en sub som levererar rejält med tryck , typ hår fladder!!!
begränsad budget på max 6000:- gäller så begagnat går jättebra.
tänkte ha den emellan mina frontar som består av carlsson 0A 52.2 och köra den via högnivå.
jag är tokivrig så jag måste få hjälp fort

Harry_up
Member

1593 Posts

Posted - 2004/09/02 :  04:31:54  Show Profile Send Harry_up a Private Message
Köp en sub och en parametrisk eq. Annars är risken att det blir en väldigt entonig och "långsam" bas om du skall spela högt. Allt kommer att skaka vilket snarare är tecken på rumsproblem än musikåtergivning. Så vill du spela högt och med kontrollerad bas köp en Behringer eq/filter annars kommer det inte bli roligt längre än första veckan.

Inget är så bra så att det inte borde bytas ut.
Go to Top of Page

Andreas A
Member

407 Posts

Posted - 2004/09/02 :  10:37:47  Show Profile Send Andreas A a Private Message
Någon Xls eller 2 beggade sådanna kanske? Annars om du en ny Yamaha YST-SW800 är att rekomendera?
Go to Top of Page

Pinhead
Member

349 Posts

Posted - 2004/09/02 :  12:33:48  Show Profile  Visit Pinhead's Homepage Send Pinhead a Private Message
Sunfire!!! 2700 Watt...spikrak ner till 18 Hz...och dessutom....SVINBRA ljud...

...det är bara jag som vet atombombsrecepten...och varför knarkare ler...

0hm
Go to Top of Page

R.H.
Member

90 Posts

Posted - 2004/09/02 :  12:49:05  Show Profile  Visit R.H.'s Homepage Send R.H. a Private Message
Hei.

Sjekk http://www.svsubwoofers.com/
Dette er "stenhård" amerikansk high-end sub til utrolig bra pris.
Dette firmaet selger direkte til sluttkunder uten noen mellomledd og kan derfor selge billig.
Les på hjemmesiden og du ser de er utrolg stolt av sine produkter....

MVH

My stereo:
PBN Olympia HT 4 (2x492W)
PBN Olympia L-Mini (pre-amp)
Montana XP
Cary CD-303/300
Go to Top of Page

Merry
Member

275 Posts

Posted - 2004/09/02 :  13:10:21  Show Profile Send Merry a Private Message
ja svs har jag suttit och dreglat över , men jag är inte så duktig på teknitaliteter så hur blir det med 220v's problemet.
annars då är det någon som har hört dom??? gruppköp???
Go to Top of Page

Martin.M
Semesterfirare

3556 Posts

Posted - 2004/09/02 :  15:18:37  Show Profile
Svs levereras med 230V stärkare så det är inga problem.

admin @ Minhembio.com & självutnämnd Squeezbox-expert
Go to Top of Page

jeppe72
Member

1492 Posts

Posted - 2004/09/02 :  15:21:00  Show Profile Send jeppe72 a Private Message
Vill ha. Det ser ju bra ut, eller känns i allafall bra, jag vet inte vad som gör en subbas bra! Synd bara att man inte kan låna hem en

Retro låter fint.
Go to Top of Page

Merry
Member

275 Posts

Posted - 2004/09/02 :  19:09:19  Show Profile Send Merry a Private Message
ja nu har jag nog bestämt mig för svs , nu är frågan fara vilken modell man skall slå till på???????
Go to Top of Page

Harry_up
Member

1593 Posts

Posted - 2004/09/02 :  22:48:32  Show Profile Send Harry_up a Private Message
Vad högtalarna mäter är i princip helt ointressant eftersom dom inte kommer att mäta likadant i ditt vardagsrum. Man skall inte blanda ihop djupbas med skakningar hela tiden för det är rumsproblem. Jämför när ni är på bio, skakar det i 2,5 timmar? Nä, men samma film i ett vardagsrum med en icke justerad subba kommer det vara ideliga skakningar som är att klassa som problem. Skilj på effekter som regissören lagt till och egna problem.
Endast en Behringer eq eller bättre kan få en klippfast bas, det kan låta ok utan, men rätt injusterad så kommer ett equat system fullständigt krossa ett "normalt". Proffsinstallationer görs alltid med equar och då spelar man ändå i specialgjorda lokaler av större storlek.

Inget är så bra så att det inte borde bytas ut.
Go to Top of Page

Merry
Member

275 Posts

Posted - 2004/09/02 :  23:09:55  Show Profile Send Merry a Private Message
Harry_up

förklara för mig som för ett barn den där eq är väl inte riktigt som dom man köpte för några hundra och hade till bandarn så man kunna bränna på lite till eller?
fast denna är digital och mer avancerad förstås.kommer jag som färsking att kunna justera in anläggningen så som du beskriver relativt enkelt eller krävs det ingengörs utbildning???
Go to Top of Page

agh39
Starting Member

7 Posts

Posted - 2004/09/11 :  00:25:45  Show Profile Send agh39 a Private Message
Hej!
Om du är intresserad av SVS så tycker jag du ska titta i denna tråd:
http://www.dvdforum.nu/forum/index.asp?action=shth&forum=24&thread=85267&page=1#new

Där står det mesta om SVS.MVH//agh39
Go to Top of Page

JanErik
Member

106 Posts

Posted - 2004/09/11 :  15:48:02  Show Profile  Visit JanErik's Homepage Send JanErik a Private Message
Cerwins Stroker-serie är väl kända för att vara ganska hårda och ge ett brutalt ljudtryck...
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.56 sekunder. Snitz Forums 2000