HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Köp, Sälj & Byt på Sveriges största 2-kanalforum!
 Säljes
 Rörkombo "Anderson", *bokade igen...*
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

jojje_guitar
Member

701 Posts

Posted - 2004/08/30 :  09:16:46  Show Profile Send jojje_guitar a Private Message
Hej,

Ska sälja min förstärkarkombination som består av försteget "Anderson PA19" och slutsteget "Anderson PE265". Bilder finns under länken:

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=25759

Jag har ägt kombinationen i knappt 2 år och det första jag gjorde efter inköp var att byta samtliga rör, sedan dess är stegen sparsamt spelade bl a på grund av flytt till ett gammalt hus med stort renoveringsbehov då allt stod nedpackat i några månader. Sammanlagt handlar det om ca 300 timmar... Fräscha rör med andra ord.

Som namnet antyder är kombon konstruerad och byggd av Erik Andersson i slutet av 80-talet. Försteget har 3 ”vanliga” ingångar samt en phono-ingång med en MM-RIIA (som fungerar alldeles utmärkt). Vidare finns det 2 ”tape-loops” samt balanskontroll. Slutsteget går i klass AB, ger 2x65 W och är utrustat med matchade par Svetlana 6550, bytta av LH-musik & Audio AB i Stockholm. Förstegets pottar har nyligen fått sig en dusch elektronikrengöring samt lite motion då lite knaster hade börjat visa sig på aux-ingången...

Under våren har slutsteget med framgång drivit ett par stativare med en mycket låg känslighet (strax under 86 dB). Det finns gott om jä**ar anamma i steget

Kollar härmed intresse och börjar ta in anbud... Jag hade tänkt mig någonstans kring 5000:- (Ett bud mottaget)

Hela köpesumman kommer oavkortat att gå till en uppgradering av vår värmeslösande öppna spis som skall utrustas med en energikassett inför vintern...

Frågor besvaras gärna, 0707441426.

Vänligen,
Georg

Behöver tyvärr kraftigare värme källa än så här:




"How about some thinking, before you blow the chessboard clean?" - Roine Stolt, Wallstreet Voodoo

Edited by - jojje_guitar on 2004/10/04 16:25:26

Larsho
Member

5340 Posts

Posted - 2004/09/02 :  14:45:28  Show Profile Send Larsho a Private Message
Riktpris

Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död
Go to Top of Page

jojje_guitar
Member

701 Posts

Posted - 2004/09/02 :  15:09:21  Show Profile Send jojje_guitar a Private Message
Tja... 5->6000 hade jag nog tänkt mig, annars känns det som om jag lika gärna kan behålla stegen och låna pengar till kassetten på bra avbetalningsvillkor från mina päron...

Vänligen,
G

"How about some thinking, before you blow the chessboard clean?" - Roine Stolt, Wallstreet Voodoo
Go to Top of Page

Larsho
Member

5340 Posts

Posted - 2004/09/02 :  15:15:53  Show Profile Send Larsho a Private Message
Hmmm då får jag nog tyvärr avstå

Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död
Go to Top of Page

jojje_guitar
Member

701 Posts

Posted - 2004/09/08 :  11:15:48  Show Profile Send jojje_guitar a Private Message
Vi petar väl upp denna...

"How about some thinking, before you blow the chessboard clean?" - Roine Stolt, Wallstreet Voodoo
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.47 sekunder. Snitz Forums 2000