Author |
Topic |
Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben
7949 Posts |
Posted - 2004/09/01 : 09:11:25
|
Kanske man kan ta sig in i rummet med Advantage och QRS. Det har jag aldrig lyckats med tidigare. Dörren är ju för det mesta låst. Ryktet går att Bladelius heller aldrig lyckats ta sig in i rummet för en demo av sina egna prylar. |
"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker" |
|
|
Sanoj
Mannen med bilderna
2475 Posts |
Posted - 2004/09/01 : 09:37:56
|
quote: Kanske man kan ta sig in i rummet med Advantage och QRS. Det har jag aldrig lyckats med tidigare. Dörren är ju för det mesta låst.
Dörren kommer inte att vara låst i år.
// Jonas
|
Konsult hos Consulterna |
|
|
Hi Fi Consult
Member
2112 Posts |
Posted - 2004/09/01 : 10:04:28
|
Hej!
Hificonsult har i år två rum på Arken. Burmesteragenturen kräver onekligen lite "comitment"
Det vanliga stora rummet är i år fyllt med endast Burmester. Där hittar ni bl a undertecknad. Klart man vill vara nära det spelas på B99 samt remdriven CD-snurra (001)
På samma plan i ett halvstort rum sker en rad andra premiärer, bl a nya Advantage Freja, de nya monoblocken Advantage Beowulf (äntligen!) samt...peppar, peppar..... "minijupiter": QRS Venus!
Demonstratör blir.... Sanoj!
Be nice now guys, be nice......
När man läser de andras annonser så vete katten om detta inte blir en av de mest prestigetyngda mässorna så långt. Det är många elefanter ute och går på Oljevägen i år.... Mycket hifigodis från Italien, USA, Tyskland, Kina, Japan, Danmark och så Sverige då....
Här på kontoret börjar mässfrossan sätta in, faxen går nästan oavbrutet, leveransadress, ström till rummen, hur högt i tak, tider på Torsdag kväll för godset, rumsbokningar, växelpengar, förfrågningar (gånger 350 stycken) om fribiljetter (näpp, finns ej).
Nu skall vi bygga färdigt Venusarna, hej!
mvh
,
|
www.hificonsult.se http://www.goteborghifishow.se/index.php/se/ |
|
|
FBK
700.000-klubben
7379 Posts |
Posted - 2004/09/01 : 13:41:07
|
Trevligt Jonas! |
Lever på samhällets botten. Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland. |
|
|
Micke Y
100.000-klubben
7709 Posts |
Posted - 2004/09/01 : 16:34:30
|
Skall kolla allt men lyssna speciellt på akustikseminariet som Johan Lindroos skall hålla.
Micke |
When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her. "Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan. |
|
|
Rob
Member
242 Posts |
Posted - 2004/09/01 : 17:08:36
|
Håller med Micke Y...
Jag ser fram emot Jim Aud och akustikseminariet...
Men givetvis så skall det dreglas och lyssnas i stora mängder också...
/Pelle |
|
|
FBK
700.000-klubben
7379 Posts |
Posted - 2004/09/05 : 20:27:33
|
På Advantage Freja ska det lyssnas, likaså Naims CD-spelare som jag hoppas demas och mycket mer.... |
Lever på samhällets botten. Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland. |
|
|
MartinH
Audiotrade
3778 Posts |
Posted - 2004/09/05 : 22:41:13
|
FBK: Det kommer demas Naims CDspelare !! Rum 9 !!
/Martin |
|
|
FBK
700.000-klubben
7379 Posts |
Posted - 2004/09/05 : 23:05:58
|
Toppen Martin!, då kommer jag förbi. Vem av er sköter detta rum, du Fredrik eller Kent? Skall ju vara där alla tre dagar så man lär ha gott om tid för att lyssna och prata lite med folk.
Mvh Per |
|
|
MartinH
Audiotrade
3778 Posts |
Posted - 2004/09/05 : 23:39:48
|
Per: Ja det kommer vara jag och Kent där.. Sen har vi Wolfgang från Creative Audio där och pratar Stockfisch skivor m.m.
Vi kommer köra lite blandat med elektronik och högtalare, jag kommer lägga upp ett schema här imorgon så man kan komma vid olika tillfällen och få höra lite olika typer av produkter...
Men vi kommer ha de flesta av Naims cdspelare där, inklusive den helt syveräna CDS3 som Hifi+ kallade "En Av Världens Bästa CDspelare ", vi är lite blygsammare, men bra är den dock...
/Martin |
|
|
FBK
700.000-klubben
7379 Posts |
Posted - 2004/09/05 : 23:52:40
|
Martin! Perfekt med schema, då vet man när man ska vara på plats. Stockfisch köpte två skivor av Wolfgang, jag har aldrig hört mer välinspelade skivor. Mvh Per |
|
|
matte76
100.000-klubben
6570 Posts |
Posted - 2004/09/06 : 08:52:38
|
Burmester, vad är det...ursäkta en okunnig men... |
- Blått ett lag - Malmö FF! - Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes) - Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)! - Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
|
|
|
Sanoj
Mannen med bilderna
2475 Posts |
|
Mahler
Member
1782 Posts |
Posted - 2004/09/06 : 13:39:45
|
Kände själv inte till Burmester!!
Men deras integrerade 032:a kan ju få vilken Hifi nörd GRÖN av drömmar!!! Vilken skönhet, Vilken design!!!!!
Men vilket PRIS sen!!!
Knock-out på min ekonomi iallafall!!! |
----------------------- Tabula Rasa! |
|
|
StudioSound
Member
50 Posts |
Posted - 2004/09/06 : 22:18:32
|
Jeg havde håbet på at kunne introducere SP Technology Continuum AD højttalere på Arkan, men det gik desværre ikke at få et rum Så det må I have til gode derovre på den anden side af sundet.. |
Med venlig hilsen Karsten www.studiosound.dk |
|
|
bjorn
senior advisor
390 Posts |
Posted - 2004/09/07 : 20:46:01
|
Från Audionords sida kommer vi att visa Sonus Faber Stradivari i offentligheten för första gången. Vi kommer även att visa nya förstärkare från Audio Research, lite vinylgodis och en ny spännandenätdistributör från Nordost. Någon nyhet från Audio Physic kommer också att skymta förbi...
Välkomna till Chinchillan!
Björn Wiman Audionord AB |
Verksam i HiFi-branchen sedan 1987. |
|
|
Bernt Jansson
400.000-klubben
19763 Posts |
Posted - 2004/09/07 : 22:25:35
|
Det ska bli spännande Björn! |
MVH Bernt Mitt system
"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman
Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
|
|
|
Topic |
|