HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Köp, Sälj & Byt på Sveriges största 2-kanalforum!
 Säljes
 BLEW.se - VARNING UTFÄRDAS
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

StefanB
numera Akkelis Audio

1752 Posts

Posted - 2004/08/27 :  13:41:42  Show Profile  Visit StefanB's Homepage Send StefanB a Private Message
VARNING för BLEW.SE


Jag gjorde en beställning från BLEW för några veckor sedan. Beställningen gjordes på telefon hos ett servicecenter. En orderbekräftelse skulle sedan skickas till mig via mail. Efter totalt tre samtal och ett mail till BLEW så kom ändå ingen orderbekräftelse på den bärbara dator för 4995 kr som jag beställt. Strax därefter stängdes BLEW:s hemsida ner i några dagar. Jag började nu ana att saker inte står rätt till. Ingen orderbekräftelse, inget mailsvar, ingen telefon att ringa dem direkt på och ett namn som antyder oärlighet. (BLEW = blåste på engelska)


Idag kom paketet, mot postförskott på 5175 kr. Inget innehåll stod på avin. Efter många om och men med postens personal så öppnade jag paketet på posten och det visade sig innehålla en DVD spelare i prisklassen ca 500-700 kr, ingen dator som jag beställt. Paketet tejpades därefter igen och skickades tillbaks till avsändaren, utan att jag förlorade mina pengar.

Vad blir nästa steg? Polisanmälan? Kan jag göra detta utan orderbekräftelse, utan innehållsförteckning på paketet och utan att faktiskt ha löst ut paketet? BLEW kommer givetvis att hävda att jag beställt en billig DVD spelare för 5000 kr…….


VARNING UTFÄRDAS HÄRMED

läs mer på: http://hello.to/hifi

Bosco
Member

444 Posts

Posted - 2004/08/27 :  14:35:17  Show Profile Send Bosco a Private Message
Tack för varningen. Hittade även mer info här: http://www.tbg.nu/cgi-bin/news_show.cgi?db=35832&id=1
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.2 sekunder. Snitz Forums 2000