HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Nyheter och HiFi-kalendern
 BLEW.se - VARNING UTFÄRDAS
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

StefanB
numera Akkelis Audio

1752 Posts

Posted - 2004/08/27 :  13:39:24  Show Profile  Visit StefanB's Homepage Send StefanB a Private Message
VARNING för BLEW.SE


Jag gjorde en beställning från BLEW för några veckor sedan. Beställningen gjordes på telefon hos ett servicecenter. En orderbekräftelse skulle sedan skickas till mig via mail. Efter totalt tre samtal och ett mail till BLEW så kom ändå ingen orderbekräftelse på den bärbara dator för 4995 kr som jag beställt. Strax därefter stängdes BLEW:s hemsida ner i några dagar. Jag började nu ana att saker inte står rätt till. Ingen orderbekräftelse, inget mailsvar, ingen telefon att ringa dem direkt på och ett namn som antyder oärlighet. (BLEW = blåste på engelska)


Idag kom paketet, mot postförskott på 5175 kr. Inget innehåll stod på avin. Efter många om och men med postens personal så öppnade jag paketet på posten och det visade sig innehålla en DVD spelare i prisklassen ca 500-700 kr, ingen dator som jag beställt. Paketet tejpades därefter igen och skickades tillbaks till avsändaren, utan att jag förlorade mina pengar.

Vad blir nästa steg? Polisanmälan? Kan jag göra detta utan orderbekräftelse, utan innehållsförteckning på paketet och utan att faktiskt ha löst ut paketet? BLEW kommer givetvis att hävda att jag beställt en billig DVD spelare för 5000 kr…….


VARNING UTFÄRDAS HÄRMED

läs mer på: http://hello.to/hifi

Smallsuper_man
Member

604 Posts

Posted - 2004/08/27 :  15:07:12  Show Profile  Visit Smallsuper_man's Homepage Send Smallsuper_man a Private Message
hmm värdo! mycket oseriöst!

lite info från deras sida:

Blew AB
Telefon +4622412020
Adress Box 3673321 Sala
Epost info@blew.se
Organisationsnummer 556265-9259

Tack för varningen och synd, dom har bra priser på sina grejer, men det kanske är så att man betalar för vad man får..

-you don't know what you got until it's gone-

Hemma hos Peter
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=29813
Go to Top of Page

anarkizt
Member

132 Posts

Posted - 2004/08/27 :  16:26:51  Show Profile  Visit anarkizt's Homepage Send anarkizt a Private Message
Laptopen för 4995:- var ju riktigt prisvärd annars!
Go to Top of Page

Martin.M
Semesterfirare

3556 Posts

Posted - 2004/08/27 :  17:50:00  Show Profile
De billigaste bärbara jag kan hitta på de stora och relativt billiga webshopparna (datorbutiken, dustin etc)
tar det dubbla för en dator med liknande prestanda, redan där borde du nästan anat ugglor i mossen då datorprylar
inte har speciellt många % i påslag.
Polisanmäl. Ett antal stackare lär ju inte vara lika smarta som dig och öppna paketet på posten.

admin @ Minhembio.com & självutnämnd Squeezbox-expert
Go to Top of Page

anarkizt
Member

132 Posts

Posted - 2004/08/27 :  18:11:07  Show Profile  Visit anarkizt's Homepage Send anarkizt a Private Message
De har även en billig 19" LCD-skärm, 2995:-, även där ligger andra på ca dubbla priset... Fishy!
Go to Top of Page

n0p
Member

1047 Posts

Posted - 2004/08/27 :  18:49:58  Show Profile Send n0p a Private Message
På vilket sätt är detta en nyhet?

Konsumentfrågor tar du enklast upp direkt med konsumentvägledningen hos din komun, ring komunväxeln och be om hjälp där.

Exit Planet Dust
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/08/27 :  19:30:16  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Det är alltid lika tråkigt när folk försöker blåsa köpare på saker, men vi är långt från HIFI och rör mot Regl § 9.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.42 sekunder. Snitz Forums 2000