HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Personlig HiFi
 varför hörlursförstärkare?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Silversurfaren
fd. headonist

1075 Posts

Posted - 2004/08/26 :  22:12:53  Show Profile  Visit Silversurfaren's Homepage Send Silversurfaren a Private Message
varför köpa hörlursförstärkare? och inte använda hörlursutgången på sin intgr/försteg istället?

jag vill inte ställa mig kritisk till de som köper hörlursförstärkare. jag är bara nyfiken.

Edited by - Bernt Jansson on 2004/11/29 01:44:29

hal
RödaTråden vinnare

4171 Posts

Posted - 2004/08/26 :  22:31:56  Show Profile Send hal a Private Message
För att få bättre dynamik i första hand. De flesta hörlursutgångarna på förstärkarna är ju inte direkt prioriterade när de tillverkas.
Så oftas får man ju en förbättring över hela linjen.
Sedan självklart är det ju beroende av kvalite´n på övriga ingående delar. För egen del med HD 650 och Zu Mobius kabel så var det dynamiken som förbättrades. Inga anmärkningsvärda skillnader men dock klart skönjbara.

Veckans skiva, här !
Go to Top of Page

Cyber
Medlem i AÖ

2294 Posts

Posted - 2004/08/27 :  00:05:06  Show Profile Send Cyber a Private Message
quote:
jag vill inte ställa mig kritisk till de som köper hörlursförstärkare. jag är bara nyfiken


En del försteg saknar hörlursuttag ex min Audionet MAP...finns säkert fler märken som saknar detta..så därför blir det till att köpa hörlurssteg (som man kopplar direkt till Cd/Dvd)

Edited by - Cyber on 2004/08/27 00:07:02
Go to Top of Page

Silversurfaren
fd. headonist

1075 Posts

Posted - 2004/08/27 :  09:10:12  Show Profile  Visit Silversurfaren's Homepage Send Silversurfaren a Private Message
ahá. då förstår jag.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.3 sekunder. Snitz Forums 2000