HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Nyheter och HiFi-kalendern
 Quad L Series Subbas vinner test
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

robban
Audio Concept

491 Posts

Posted - 2004/08/24 :  18:10:53  Show Profile  Visit robban's Homepage Send robban a Private Message
Produkterna i Quads L serie har under senare tid varit mycket uppmärksammade för deras kvaliteter, och många är lyckliga ägare av dessa pärlor. Nu har L serien utvidgats med en subbas. Samma bygg och ljudkvalitet som L serien i övrigt. Samma gynnsamma prisnivå för alla svenska konsumenter - (även om vi inte vet det exakta priset i dagsläget).

När kommer den? Under september månad. Under tiden kan du läsa testet i WHAT HI-FI, där den segrar i klassen - subbar mellan 600 - 1000£. Inget mindre än 5 stjärnar får den. Lovar gott.

mvh, robert

  Ansvarar för distribution och försäljning av HIFI produkter via,

ReKo
Member

183 Posts

Posted - 2004/08/24 :  22:38:24  Show Profile Send ReKo a Private Message
Låter lovande! Vet du vilka de andra basarna var i what-hifis test?

MVH / Ante
Go to Top of Page

robban
Audio Concept

491 Posts

Posted - 2004/08/25 :  10:51:16  Show Profile  Visit robban's Homepage Send robban a Private Message
Ante,

nej - tyvärr har jag inte tillgång till hela testet. Bara den bästa delen .... :-)

Du kanske kan kolla på deras hemsida, eller så kanske någon annan vet vilka basar som testades.

mvh, robert

  Ansvarar för distribution och försäljning av HIFI produkter via,
Go to Top of Page

anarkizt
Member

132 Posts

Posted - 2004/08/25 :  19:02:15  Show Profile  Visit anarkizt's Homepage Send anarkizt a Private Message
Coolt! Som jag har väntat på denna låda! Låter ju bra att den fick bra betyg iaf, så man inte väntat förgäves
Go to Top of Page

Totem
Member

223 Posts

Posted - 2004/08/31 :  22:32:08  Show Profile Send Totem a Private Message
Vilket inte säger någonting alls, eftersom What Hifi är ett av de värsta exemplen i Hifi-pressen på publikationer som ger fem stjärnor både åt höger och vänster till det mesta som de tycker verkar hålla en anständigt standard. En sorglig publikation i min mening.

Totem Mite T högtalare
Audiophonic Raspdac Ess Sabre 9023
Rega Brio 3
Pioneer CD-spelare s507
Go to Top of Page

MikaF
Member

146 Posts

Posted - 2004/08/31 :  22:35:28  Show Profile Send MikaF a Private Message
Håller helt och fullt med Totem. What HiFi vilseleder nog många stackars redan vilsna hifispekulanter genom deras hysteriska utdelande av stjärnor till höger och vänster.. speciellt till allt som är tillverkat i Storbritannien....

Driver Top HiFi
Go to Top of Page

anarkizt
Member

132 Posts

Posted - 2004/09/01 :  17:02:55  Show Profile  Visit anarkizt's Homepage Send anarkizt a Private Message
Ja, jag vet att de är väldigt generösa med stjärnor men ÄNDÅ!
Go to Top of Page

ReKo
Member

183 Posts

Posted - 2004/09/02 :  14:15:07  Show Profile Send ReKo a Private Message
Finns det någon som har mer info om baslådan?.. Element?, Förstärkare?, Är det en sluten eller portad konstruktion?.. Frekvensomfång osv.. måtten är också intressanta tycker jag..

MVH / Ante
Go to Top of Page

anarkizt
Member

132 Posts

Posted - 2004/09/03 :  22:59:19  Show Profile  Visit anarkizt's Homepage Send anarkizt a Private Message
ReKo:: http://www.quad-hifi.co.uk/lseriesbroch.pdf

Ser ut att vara portad nedåt. Är enligt brochyren en 10", hade fått för mig att det skulle vara en 12"...


Edited by - anarkizt on 2004/09/03 22:59:48
Go to Top of Page

ReKo
Member

183 Posts

Posted - 2004/09/04 :  00:55:55  Show Profile Send ReKo a Private Message
Tackar för det.. hade inte kollat så noga i brochyren.. och på själva sidan stod det mer info kommer.. någon som vet när den kommer till sverige.. och vad priset blir.. ?!

mvh / Ante
Go to Top of Page

kurreburre
Starting Member

36 Posts

Posted - 2004/09/04 :  17:59:08  Show Profile Send kurreburre a Private Message
Fel tråd ledsen

Edited by - kurreburre on 2004/09/04 18:00:01
Go to Top of Page

Blue
Member

2120 Posts

Posted - 2004/09/04 :  19:24:45  Show Profile Send Blue a Private Message
SÅ tröttsamma många är i sin kritik av tidningar som What Hifi och Hifi Choice! Själv tycker jag att det är hyfsat bra och trevliga tidningar för att:

1. De skrivs för en musikintresserad allmänhet och inte för tekniktokar. Mer fokus på lyssningsintryck än kubar och kurvor. Och gudskelov inga artiklar om hur man bygger sitt eget försteg.

2. Till skillnad från t.ex. H&M så kan dessa skribenter uttrycka sig på ett både underhållande och språkligt snyggt sätt.

3. Till skillnad från det som många menar är "mer seriösa" tidningar recenserar man även grejer i de lägre prisklasserna.

4. Alla produkter som jag lyssnat på som fått fem stjärnor i What Hifi har även i mitt tycke varit mycket bra för sin prisklass.

5. Snygg formgivning.

För övrigt ser jag fram emot att provlyssna nya Quad-subben vid mitt nästa besök i Stockholm!

Ett kungarike för en vevgrammofon.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.34 sekunder. Snitz Forums 2000