HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Vad sägs om H/K 3480?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

MrIcE
Starting Member

37 Posts

Posted - 2004/08/21 :  20:14:26  Show Profile Send MrIcE a Private Message

Har en "gammal" yamaha reciver som, jag anser, sjunger på sista versen, i alla fall kvalitetsmässigt om man ska granska ljudkvaliten!

jag har funderat på en Harman Kardon 3480 (2x120w), är det nån som vet hur den låter? (tänkte köpa från internet)

nån som kollat upp den? all info är bra info!

HFLS 1
HK 675 (förslag på nytt?)
Van Den Hul

Bonkster
Member

61 Posts

Posted - 2004/08/21 :  21:07:11  Show Profile Send Bonkster a Private Message
Varför en reciever? Jag tycker det verkar onödigt att betala dom extrapengarna för radio, fullt riktiga tuners brukar finnas för typ 200 pix på loppis o.dyl.
Go to Top of Page

MrIcE
Starting Member

37 Posts

Posted - 2004/08/21 :  21:57:49  Show Profile Send MrIcE a Private Message
HK 3480:in är inte en reciver, det är en stereoförstärkare med A+B högtalarutgång + SUB utgång, brukar gå lös på 4000:- ungefär!

HFLS 1
HK 675 (förslag på nytt?)
Van Den Hul
Go to Top of Page

Bonkster
Member

61 Posts

Posted - 2004/08/21 :  22:29:55  Show Profile Send Bonkster a Private Message
Förstärkare med radio är väl en (stereo)reciever. Sen beror det på vad man vill betala för, jag tror nämligen inte att fm/am-radio och videoingångar är gratis, men vill man ha dessa funktioner är det väl vettigt.
Go to Top of Page

MrIcE
Starting Member

37 Posts

Posted - 2004/08/21 :  22:40:22  Show Profile Send MrIcE a Private Message
jaha, jag ska då inte säga att jag har rätt eftersom jag är väldigt osäker på just det ämnet, jag trodde det var så att en reciver är en förstärkare som har tillgång till surround (t.ex. 5x60W) medans en stereoförstärkare har bara två kanaler. Men som sagt, jag är väldigt osäker i ämnet..

HFLS 1
HK 675 (förslag på nytt?)
Van Den Hul
Go to Top of Page

KennethS
Member

1178 Posts

Posted - 2004/08/22 :  12:44:36  Show Profile Send KennethS a Private Message
Från början var "Receiver" en 2 kanals stereoförstärkare med inbyggd radiodel. När du tänker flerkanalsljud så heter det "Surround-receiver".

Jag tror att H/K:n är en ypperlig och strömstark maskin som passar de flestas smaker. Men frågan är: Vad kör du med för övrig kringutrustning? Klangmatchning är väldigt viktigt för att man ska bli nöjd.

Trött på folk utan vett
Go to Top of Page

Ekbäck
Starting Member

44 Posts

Posted - 2004/08/22 :  16:20:58  Show Profile Send Ekbäck a Private Message
Jag som tyckte att jag förklarade det där så bra för dig när jag var hos dig sist? (det där med receiver)
Det du kanske borde nämna i tråden är vad du ska driva för högtalare? (sedan kanske om du ska köpa nått drivverk?)
Då blir det nog lite lättare att "tycka till" Men eftersom Hfls-1orna är lite trögdrivna så skulle dom nog trivas rätt bra med h/kn som är ganska effektstark? Fast vad vet jag!

MVH en Eken
Go to Top of Page

MrIcE
Starting Member

37 Posts

Posted - 2004/08/22 :  19:51:38  Show Profile Send MrIcE a Private Message
tack kenneth för förklaringen ang. receiver! :D

jo, visst är det så henke, men jag tänkte bara höra om nån överhuvudtaget har lyssnat på den och om de är nöjda med hur den fungerar och låter.. :D

tack för svaren!

HFLS 1
HK 675 (förslag på nytt?)
Van Den Hul
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.56 sekunder. Snitz Forums 2000