HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Förslag på förstärkare 20-25 k (Beggade)
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

andreas s
Member

83 Posts

Posted - 2004/08/16 :  16:22:52  Show Profile Send andreas s a Private Message
Skall driva ett par Energy Veritas 2,4.

Har lyssnat på Krell 300iL och den gillade jag skarpt. Men det finns kanske bättre alternativ (bor lite avsides).

För och slutstegskombinationer är också intressant, men som sagt max 20-25k begagnat.

/Andreas

hifirocker
Member

1303 Posts

Posted - 2004/08/16 :  16:43:28  Show Profile  Visit hifirocker's Homepage Send hifirocker a Private Message
Rotel RB1090 tillsammans med något lämpligt försteg kanske vore något för dig?
Ordentligt med kraft och kontroll. Färgar ljudet väldigt, väldigt lite, ohörbart i de flesta "normala" anläggningar. Väl värt att kolla upp tycker jag. Bryston beggat kanske?

Go to Top of Page

nurfen
Member

484 Posts

Posted - 2004/08/16 :  16:46:15  Show Profile Send nurfen a Private Message
Du borde kunna köpa Krell 400 Xi för 20-25. http://www.hifimagasinet.com/annonsDetalj.asp?annonsID=1542

Sweetspot är överskattat!
Go to Top of Page

Hatoil
Member

1102 Posts

Posted - 2004/08/16 :  19:24:37  Show Profile  Visit Hatoil's Homepage Send Hatoil a Private Message
Plinius 8150 eller 8200!

Säljer ny och begagnad vinyl i butik och på nätet: www.vinylium.se
Go to Top of Page

marcus_ec
Member

2396 Posts

Posted - 2004/08/16 :  20:10:55  Show Profile Send marcus_ec a Private Message
Beggade Vincent 991 monoblock med valfritt försteg...Otroligt 3D perspektiv och otrolig kontroll, med otrolig fingertoppkänsla...Alltså otroligt!
Go to Top of Page

Hajfi
Member

531 Posts

Posted - 2004/08/16 :  20:31:42  Show Profile Send Hajfi a Private Message
Ett dynamic Precision Ca 1 försteg borde gå att få för under 10000 beggat, finns med separat nätdel och balanserat om man vill ha det.
Dynamic Pa 250 H eller Pa 4000 H borde gå att få under 20000 kr.
Detta tycker jag vore ett svårslaget alternativ.
Med Dynamic behöver du aldrig oroa dej för att det ej skall orka med, det driver allt!

Stereotypen
Go to Top of Page

Blue
Member

2120 Posts

Posted - 2004/08/17 :  13:52:04  Show Profile Send Blue a Private Message
Varför inte denna "lilla" delikatessen AVI S21 MI LABORATORY SERIES ny för 24.000?

Jag provlyssnade på den hos lilla Lyssna i Ystad för ett tag sedan och den lät fantastiskt med alla de högtalare vi testade där. Kanske inte lika "krallig som andra förslag här, och jag vet inte hur pass tungdrivna dina högtalare är och så - men under någorlunda "normala" omständigheter bör dess kraft räcka långt. Som en parentes har den ju blivit hyllad av engelska hifipressen också

Kolla här: www.lyssna.se

Fler med erfarenheter av denna?

Ett kungarike för en vevgrammofon.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.5 sekunder. Snitz Forums 2000