HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Etymotic ER-4p äntligen i örat...
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

SpLiX
Member

523 Posts

Posted - 2004/08/14 :  04:27:34  Show Profile Send SpLiX a Private Message
Så kom de till slut, mina ETY-ER4p beställda från USA. Det tog exakt en vecka från beställningsdatum, kostade i runda slängar 2300 och är värda varenda krona. Har jämfört dem med mina äldre Sennheiser HD500. De piskar skiten ur HD500 i upplösning och rymd. De ligger lika djupt i bas om inte ännu mer karaktärsmässigt. Kraften i basen är dock inte lika stor, svårt då elementen måste vara promille jämfört med HD 500.

De sitter TIGHT i örat. Man hör inte sig själv klappa så händerna domnar bort medens musiken spelar. Dessa kommer att skänka mig ro på tåget till och från jobbet, detta är jag övertygad om.

Nu återstår bara att hitta en lämplig musik källa. Har spelat med mina ER-4p i olika cd via uttaget fram, via dator både med mp3 och ren cd. De talar direkt om, om cdn har skapats med eller utan brus. Vissa skivor/låtar direkt från cd kan vara tysta, torra. Andra pyser och pustar mellan tonerna och sången av artisten/gruppen. Detta blir inte lika påtagligt i den "stora" anläggningen. MP3 susar mest hela tiden så det blir nog en spelare som stöder .OGG och rent av kan hantera ett par skivor i .WAV format.



Låter det?? BRA!
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.41 sekunder. Snitz Forums 2000